UPM:n tarrayksikkö ostaa saksalaisen AMC AG -yhtiön. Yrityskaupan on tarkoitus vauhdittaa UPM Raflatacin kasvua ja laajentaa yhtiön tuotevalikoimaa.
Osapuolet eivät julkista kauppahintaa tai muita yksityiskohtia. Kaupan toteutuminen edellyttää vielä kilpailuviranomaisten hyväksynnän, ja se on tarkoitus saattaa päätökseen viimeistään kuluvan vuoden kolmannella neljänneksellä.
AMC AG on vuonna 1996 perustettu yksityinen yritys. Sillä on kaksi tuotantolaitosta Pohjois-Saksassa Kaltenkirchenissä ja Hagenowissa. Yhtiöllä on yli 300 työntekijää, ja sen viime tilikauden liikevaihto oli 110 miljoonaa euroa.
“Yrityskauppa vahvistaa asemaamme Keski-Euroopassa ja laajentaa tarjontaamme uusille tarratuotealueille. AMC:n kyvykkyydet ja liiketoimintaportfolio sopivat erinomaisesti liiketoimintamme strategiaan”, sanoo UPM Raflatacin johtaja Antti Jääskeläinen.
Jos ajankohtaiset metsäasiat kiinnostavat, tilaa Metsälehti tästä.
Kommentit
Ei vielä kommentteja.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.