VR:n tuontipuuliikenteessä toimivan venäläisen tytäryhtiön Finnlogin toiminta on käynnistynyt täydellä teholla. Yhtiön hankkimat 300 vaunua ovat valmistuneet, ja kaikki vaunut ovat kaupallisessa liikenteessä toukokuun aikana.
”Finnlogin ansiosta meillä on nyt uusi ja luotettava palvelumalli, joka sopii asiakkaiden tuontiliikenteeseen. Tavoitteena on laajentaa toimintaa entisestään ja keskusteluja uusien potentiaalisten asiakkaiden kanssa on jo käynnissä”, VR Transpointin johtaja Martti Koskinen sanoo.
Finnlog operoi vaunuja Venäjällä, huolehtii kunnossapitosopimuksista sekä vastaa operatiivisesti vaunujen käytön suunnittelusta ja ohjauksesta Venäjän puolella.
Sellua junilla Kiinaan
Koronakriisistä huolimatta rautatiekuljetuksilla on kysyntää Aasiassa. Sellujunat liikennöivät jälleen Aasiaan lyhyehkön tauon jälkeen, Suomesta lähtee kevään aikana Kiinaan useampia sellujunia.
”Lähitulevaisuuden kysyntä on selkeästi kasvanut Aasian kuljetusten osalta. Tähän vaikuttaa maailmanlaajuinen konttibalanssin järkkyminen Kiinan oltua koronkriisin myötä kiinni”, myynti- ja markkinointijohtaja Tero Kosonen sanoo.
Nopeimmillaan kuljetukset Aasiaan tapahtuvat alle kahdessa viikossa kokojunakuljetuksina.
Jos ajankohtaiset metsäasiat kiinnostavat, tilaa Metsälehti tästä.
Kommentit
Ei vielä kommentteja.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.