Sahavalmistaja Stihlin historian kallein rakennushanke on yllättävä

Yli sata miljoonaa maksanut investointi tarjoaa katsauksen Stihlin historiaan ja tuotteisiin, mutta perustelee myös metsän merkitystä.

Stihlin uusi  elämyskeskus valmistui heinäkuussa, yleisölle se avataan syyskuun lopussa.
Foto: Stihl / Thomas Niedermüller
Stihlin uusi elämyskeskus valmistui heinäkuussa, yleisölle se avataan syyskuun lopussa. Foto: Stihl / Thomas Niedermüller

Metsä- ja puutarhalaitteita valmistava Stihl on avannut Saksassa pääkonttorinsa yhteyteen uuden Brand World -elämyskeskuksen. Yli sata miljoonaa euroa maksanut investointi on ylivoimaisesti kallein rakennushanke yhtiön historiassa.

Yhtiön mukaan tavoitteena on tuoda näkyväksi Stihlin lähes satavuotista historiaa sekä jakaa metsän merkittävyyteen liittyvää osaamista. Stihl Advisory Boardin puheenjohtaja Nikolas Stihl kuvailee elämyskeskusta investointina tulevaisuuteen ja ilmaisuna yrityksen sitoumuksesta kotikaupunkiinsa Waiblingeniin, joka sijaitsee lähellä Stuttgartia.

Vierailijat pääsevät tutustumaan myös Stihl Timbersports -urheilun pariin. Uudessa rakennuksessa on amfiteatteri tuote-esittelyjä varten, kahvila ja brändimyymälä.

Brand World avautuu yleisölle lauantaina 30. syyskuuta.

Kommentit

Ei vielä kommentteja.

Tekniikka Tekniikka