Sähköisen puukauppapaikka Kuution tulos ja liikevaihto kutistuivat viime vuonna. Voittoa kertyi 77 000 euroa, mikä on noin 170 000 euroa vähemmän kuin edellisvuonna. Liikevoitto laski 900 000 euroon, mikä on runsaat 400 000 euroa vähemmän kuin edellisvuonna.
On syytä muistaa, että vertailuvuosi 2018 oli puukaupan huippuvuosi. Kauppa hidastui viime vuonna, mikä näkyy myös Kuution luvuissa.
Toimitusjohtaja Aku Mäkelän mukaan vuosi ei muutenkaan ollut helppo. Esimerkiksi alkuvuodesta osa metsänhoitoyhdistyksistä vähensi Kuution käyttöä, mikä näkyi koko vuoden kauppamäärissä. Viime vuonna kauppapaikalla kilpailutettiin puukauppoja yhteensä 2,5 miljoonan kuution edestä.
Kuution uuden strategian tavoitteena on saada yhdistykset mukaan Kuution käyttäjiksi. Lähivuosina tarkoitus on lisätä puukauppa ammattilaisia aktivoimalla. Haussa on 25 prosentin kasvu, sekä euroina että kuutioina.
- Lisää aiheesta: Kuution osuus puukaupoista parhaimmillaan 40 prosenttia
Jos ajankohtaiset metsäasiat kiinnostavat, tilaa Metsälehti tästä.
Taitaa olla kirjoitusvirhe. Kerrotaan, että liikevoitto laski 900000 euroon Kaiketi liikevaihto laski siihen 900000 euroon.