Mielikuva visakoivusta uusiksi – ainutlaatuiselle materiaalille halutaan uudenlaista käyttöä

Uusi verkkojulkaisu esittelee nykypäivän visakoivutuotteita.

Visakoivu halutaan tuoda takaisin suomalaiseen suunnitteluun ja muotoiluun. Mielenkiintoa puulajia kohtaan heräteltiin Visan uusi tuleminen -hankkeessa viime syksynä: tavoitteena on ollut tuoda esiin visan kauneus sekä sen mahdollisuudet esimerkiksi nykypäivän kalusteissa, sisutusesineissä ja koruissa.

Hankkeessa tuotettiin muun muassa video ja verkkojulkaisu, jossa esitellään uudenlaisia visakoivutuotteita ja valotetaan visakoivun taustaa. Projektipäällikkö Jukka Selinin mukaan kyse on ainutlaatuisesta yhden puumateriaalin ympärille tehdystä brändityöstä.

Tarkoitus on ollut vaikuttaa visan synnyttämiin mielikuviin ja toisaalta inspiroida.

”Valitettavasti mielikuva visakoivusta on jäänyt liian vahvasti menneisiin käyttötapoihin, johon kuului myös vahva kellastuva lakkaus. Ilman uudenlaisen mielikuvan synnyttämistä, visakoivu ei herätä nuoren polven suunnittelijoiden ja muotoilijoiden kiinnostusta hyödyntää sitä uusien tuotteiden luomisessa”, kertoo hankkeessa mukana ollut Ladecin liiketoimintakehittäjä Mikko Kyle.

Hankkeen taustalla olivat Lahden seudun kehitys Ladec Oy, Pro Puu ry ja Visaseura ry, joka hallinnoi jatkossa curlybirch.com-verkkojulkaisua.

 

Kommentit

Ei vielä kommentteja.

Harrastukset Harrastukset