Koneyrittäjät ry vaatii lisärahoitusta siltojen kunnostukseen. Vaikka hallitus onkin sitoutunut lisäämään väyläverkoston kunnostusrahoitusta, Koneyrittäjiä huolettaa alempiasteinen tiestö ja etenkin sillat. Niiden huono kunto on tulppa, joka haittaa koneiden siirtoa työmaille. Ongelmaa kärjistää vielä koneiden siirtokuljetusten massojen kasvu.
Koneyrittäjät on päivittämässä erikoiskuljetusreitistöjä 33 tonnin telipainoille reiteistä vastaavan Pirkanmaan ely-keskuksen kanssa. Aiemmin telipaino oli 30 tonnia.
”Kuvaavaa ja hälyttävää on, että ennen tätä päivitystä Varsinais-Suomessa oli painorajoitettuja siltoja kierrettävänä vajaa sata kappaletta, nyt niiden määrä on tuplaantumassa. Tämä kertoo siltojen kunnon heikentymisestä sekä toisaalta siitä, että niiden kantavuudessa liikutaan kuljetustemme kanssa kipurajoilla”, järjestön puheenjohtaja Markku Suominen totesi viikonloppuna liittokokouksessa Tampereella.
Nimi lyhenee
Liittokokous – Koneyrittäjien 50-vuotisjuhlaliittokokous – valitsi Suomisen jatkamaan liiton puheenjohtajana tulevan kaksivuotiskauden. Suominen on ollut Koneyrittäjien puheenjohtaja vuodesta 2018 lähtien.
Varapuheenjohtajaksi vuosille 2020–2021 valittiin koneyrittäjä Marko Vainionpää Alavudelta.
Liittokokouksessa hyväksyttiin myös järjestön nimen muutos. Entinen nimi Koneyrittäjien liitto ry lyhenee nyt Koneyrittäjät ry:ksi.
Jos ajankohtaiset metsäasiat kiinnostavat, tilaa Metsälehti tästä.
Kommentit
Ei vielä kommentteja.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.