Jälleen tuli kuntoiltua kun myöhästyneessä mäntyharvennuksessa raippamännyt katkoilivat maahan luonnonleimaana. Myyn puut paikalliseen lämpökattilaan energiaksi, kun liiteri on suht. täynnä
Jälleen tuli kuntoiltua kun myöhästyneessä mäntyharvennuksessa raippamännyt katkoilivat maahan luonnonleimaana. Myyn puut paikalliseen lämpökattilaan energiaksi, kun liiteri on suht. täynnä
Taitaa olla 1957-58 mallin Fergu tosi hommissa.
Onko kuvassa ns. Massikan kultamaha, nelisylintinen diesel ?
Toki vm 58 Standard diesel 4 syl, tilavuus 2.26litraa.?
Tuommonen oli meilläkii siinä oli fergun oma taka niitokone oli hyvä niittämään.
Nöyrän työhevosen näköä vetokoneessa. Mistä se nimi kultamaha tulee?
Tulee siitä että moottori vaihdelaatikko ja perä on maalattu kultavärillä.
Tyypillinen tapaus männikössä. Riukuuntunet katkeavat aina jossain vaiheessa.
Tuo ei ole tyypillistä että joku vaivautuu ne korjaamaan.
Tykkylumeksi se täälläkin muodustui kun alkutalven runsaidenlumisateiden jälkeen tuli vesikeli, latvuksista ei kerinnyt valua kaikki lumi pois. Märkänä jäätynyt oksisto ja neulaset keräsi seuraavalla sateella entistä enemmän lumi painoa latvukseen.
Kuvio oli kuivahkonkankaan 3/4:n kehitysluokan kuvioita. Kuviot oli harvennettu kuusi- ja lannoitettu kolme vuotta sitten, eli harvennuksen ja lannoituksen ansiosta latvustossa oli jo selvästi lisätuuheutta keräämään lunta.
Aikomus on kerätä tukit sahpuiksi ja latva ja muu roipe polttoon omaankäyttöön, kunhan ollaan loppulumilla !