Tieaukko ei ole niin leveä. Runko on korkea ja ojat syvät.
Seuraavalla aukealla on kuva raivaamattomasta tiestä . Tämä näytti prikulleen samalta vielä kuukausi sitten . Raivausyrittäjä oli onnistunut työssään erinomaiseti . Tulosta voi näyttää ja kehua muillekin. Tällaista jälkeä löytyy useita kilometrejä.
Raivuuyrittäjä tehnyt tiensä erinomaisen hyvin, herra suunnittelija sensijaan pitäisi laittaa miettimään asioita uudelleen.
Valtatieksi hyvä, nuukaniilo olisi laittanut tuohon penkereeseen kaksi puuriviä joka tekee kilometriä kohden aika montas hyötyaaria.
Ennenvanhaan tiet tehtiin valtionrahoilla maastosta riippumatta aina yhtä leveeksi ts vaikka pohja ei pengertä tarvitse se tehtiin kun oli käskettynä. Näin hyvä jos liikennettä, mutta jos vaan mettätien pisto tarpeettoman leveä tien pohja.
Ei yhtään riukua pystyyn ojan ja ajoradan väliin ! Kiitos!!
Monta tietä on mennyt pilalle , kun on jätetty puita tiealueelle.
Ennemmin tai myöhemmin ne haittaavat tien kunnostusta ja tukkivat ojat .
Liian lähellä ajorataa kasvavat puut varjostavat tiealuetta ja pidentävät kelirikkoaikaa jopa viikkoja . Tänä päivänä on tärkeää , että tiet ovat liikennöitävissä esteettömästi ympäri vuoden.
Joskus on jätetty puurivi ojattomalle puolelle aivan tien viereen.
Puiden järeytymisen seurauksena tien reuna on kohonnut kantojen nostamana ja ajorata on kallistunut vinoksi . Tämän vahingon korjaaminen tulee kalliiksi .
Suorittava porras ymmärsi kommenttini nyt väärin. Kritisoin tien leveyttä liuskoineen. Puita ei tule jättää liuskoihin. Mielestäni metsäteiden leveys on suunniteltu liian leveiksi pistoissa, erilaiset läpikulkutiet ovat eri asia.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Tarviiko sen tieaukon olla 20m leveä? Ainakin tässä kohdassa se siltä näyttää. Tuolla kauempana kyllä männyt tulevat lähemmäksikin tietä.
Tieaukko ei ole niin leveä. Runko on korkea ja ojat syvät.
Seuraavalla aukealla on kuva raivaamattomasta tiestä . Tämä näytti prikulleen samalta vielä kuukausi sitten . Raivausyrittäjä oli onnistunut työssään erinomaiseti . Tulosta voi näyttää ja kehua muillekin. Tällaista jälkeä löytyy useita kilometrejä.
Raivuuyrittäjä tehnyt tiensä erinomaisen hyvin, herra suunnittelija sensijaan pitäisi laittaa miettimään asioita uudelleen.
Valtatieksi hyvä, nuukaniilo olisi laittanut tuohon penkereeseen kaksi puuriviä joka tekee kilometriä kohden aika montas hyötyaaria.
Ennenvanhaan tiet tehtiin valtionrahoilla maastosta riippumatta aina yhtä leveeksi ts vaikka pohja ei pengertä tarvitse se tehtiin kun oli käskettynä. Näin hyvä jos liikennettä, mutta jos vaan mettätien pisto tarpeettoman leveä tien pohja.
Ei yhtään riukua pystyyn ojan ja ajoradan väliin ! Kiitos!!
Monta tietä on mennyt pilalle , kun on jätetty puita tiealueelle.
Ennemmin tai myöhemmin ne haittaavat tien kunnostusta ja tukkivat ojat .
Liian lähellä ajorataa kasvavat puut varjostavat tiealuetta ja pidentävät kelirikkoaikaa jopa viikkoja . Tänä päivänä on tärkeää , että tiet ovat liikennöitävissä esteettömästi ympäri vuoden.
Joskus on jätetty puurivi ojattomalle puolelle aivan tien viereen.
Puiden järeytymisen seurauksena tien reuna on kohonnut kantojen nostamana ja ajorata on kallistunut vinoksi . Tämän vahingon korjaaminen tulee kalliiksi .
Suorittava porras ymmärsi kommenttini nyt väärin. Kritisoin tien leveyttä liuskoineen. Puita ei tule jättää liuskoihin. Mielestäni metsäteiden leveys on suunniteltu liian leveiksi pistoissa, erilaiset läpikulkutiet ovat eri asia.