Yleensä, mitä minä olen nähnyt, puut karsitaan ja katkotaan johonkin mittaan ennen kuin ne laitetaan kärriiin. Yleinen lastaustapa on myös sellainen, missä puut pannaan kärriin pitkittäin, noiden pystytolppien väliin, vähän niinkuin järjestykseen.
Jatkoa ajatellen tuossa on se hankaluus, että kun tuota lähtee ajamaan niin puut saattaa töksähdellä mikä mihinkin ja jopa pudota kyydistä.
Niimpä on,viime viikolla päätehakatun aukon kupeella ajokone parkissa,viime perjantaina tuuli kovasti niin laitapuita oli kaatunut toistakymmentä koneen päälle,kävin eilen Stihlillä puimassa puut pois.
Yleensä, mitä minä olen nähnyt, puut karsitaan ja katkotaan johonkin mittaan ennen kuin ne laitetaan kärriiin. Yleinen lastaustapa on myös sellainen, missä puut pannaan kärriin pitkittäin, noiden pystytolppien väliin, vähän niinkuin järjestykseen.
Jatkoa ajatellen tuossa on se hankaluus, että kun tuota lähtee ajamaan niin puut saattaa töksähdellä mikä mihinkin ja jopa pudota kyydistä.
Tapoja ja mieltymyksiä on tietenkin monia.
On sattunu joku onnettomuus.
Eikös tuota olisi voinut jatkaa tuolla koneella vaan puimalla kuormatilan kohdalla ?
Kone rikkinäisenä jäänyt palstalle ja tuulituho iskenyt ?
Sama tuli mieleen, kun Hiluxilla.
Kone jostain syystä palstalla ja myrsky yllätti.
Niimpä on,viime viikolla päätehakatun aukon kupeella ajokone parkissa,viime perjantaina tuuli kovasti niin laitapuita oli kaatunut toistakymmentä koneen päälle,kävin eilen Stihlillä puimassa puut pois.
Minkä taakseen jättää, sen päältään löytää.
Nuo puuthan suorastaan kilpailevat tuonne kyytiin pääsystä:)
Kuusien kosto. Uhrataan muutama koko metsän puolesta.
Kärsikö ajokone pahasti tuossa rytäkässä?
No ei siihen ollu muuta tullu kuin joku lommo hyttiin.
Hyvin naamioitu polttoainevoroja ja muita pahantekijöitä varten! 🙂