Varmaan näppärä systeemi, jos autolla pääsee perille saakka. Toivottavasti lavalla on pressu, ruuvipuristin ei muuten varmaan ole pitkäikäinen. Ja toivottavasti ruuvi on tukevasti kiinni, jottei siitä tule kolarissa ongelmia.
Itse kannan sahan ja sahurin huoltoasemaa olkalaukussa. On kyllä pykälää kevyempi versio kuin kuvassa, muttei tarvitse autolle saakka kävellä huoltoon. Henkilöauto kun yleensä jää turhan kauas työmaasta.
Näyttäisi olevan muovisuoja lavalla? Omassakin olisi ollut hyvä hankinta. Vanhana hiluxista ei olisi ollut jahtiautoksi, hirveä pienemmät ei olisi enää pysynyt lavalla. Korroosio nääs.
Juu, tuo on nyt tuossa ja sen saa n. minuutissa pois mutterimopolla ja laittaa alkuperäiset ruuvit paikalleen ja vie tuon huoltoaseman rosteripohjineen kuivumaan sisälle.
Ennenkuin tuon tuohon lykkäsin, niin vaselinoin kaikki liikkuvat osat ja öljysin tuon pinnan. Ei se ihan heti ruostu, mutta mätäneehän se toki niinkuin kaikki muukin 🙂
Mutta tuo törmäyskestävyys on hyvä pointti. 4 pultilla on kiinni, en ole kokeillut törmäystestiä, mutta ei liene herkkua törmääjällekään ajaa keulaa kiinni vinssipetiin ja vetokoukkuun.
Juu, kyllä olisi tuo lavakin melko rapeata tavaraa jos en olisi ruostesuojannut sekä lavan pohjaa sekä alakautta että muovikaukalon alta. Kävin kaikki läpi, laikkasin ruosteet pois, pohjamaalasin ja pintamaali päälle. Kestää jonkin aikaa.
Ensolainen epäili himomekaanikoksi. Enpä ehkä tuota, mutta mä kun satun tykkäämään vain toimivista laitteista. Siksi korjailen ja ylläpidän koko ajan, niin ei tule yhtä suurta pettymystä ja koko ajan pieniä 🙂
Ans kattoo ny. Otin suht terveen pelin. Sen rouskuttajan. Bensakoneen. Ajoin seittemen hyvaa ja kaunista, kaikissa muissa ”pienta laittoa” enemman, siina vahiten. Opin lukemaan ilmoituksia. Uusittu sita ja tata, enemman ja vahemman tarkoittaa yhtakuin ”pompannut katsastuksessa ja tullut nayttomaarays”. Ja haettiin rempalle ulkopuolista maksajaa, kun auto leviaa kasiin.
Lohdutan itseäni sillä, että tuon ikäisissä bensa- ja dieselimallien kulutus on lähellä toisiaan. Ja ero litrahinnassa ei ole enää kuin 10 centtiä. 🙂
Tuo oli ainut jossa oli selkeä huoltohistoria, ei vuotoja voimansiirrosta eikä vaihteistosta. nivelristikot hyvässä rasvassa.
Ainut jossa huollot oli tehty korjaamolla, muut oli enemmän tai vähemmän heitteillä.
Öljynvaihtokin niissä näkyi sujuneen pelkällä lisäyksellä.
Noista seitsemestä koeajetusta kolme oli päällemaalattu, päältä korea kuin karamelli, alusta paksun savi, muta ja öljykerrosten peitossa.
Tarjosin mielestäni liikaa joka oli myyjästä liian vähän.
Mutta pääsimme hinnasta kompromissiin.
”Ei se ole kallis, jos siltä tuntuu, niin silloin ei ole rahaa millä ostaa.”
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Varmaan näppärä systeemi, jos autolla pääsee perille saakka. Toivottavasti lavalla on pressu, ruuvipuristin ei muuten varmaan ole pitkäikäinen. Ja toivottavasti ruuvi on tukevasti kiinni, jottei siitä tule kolarissa ongelmia.
Itse kannan sahan ja sahurin huoltoasemaa olkalaukussa. On kyllä pykälää kevyempi versio kuin kuvassa, muttei tarvitse autolle saakka kävellä huoltoon. Henkilöauto kun yleensä jää turhan kauas työmaasta.
Näyttäisi olevan muovisuoja lavalla? Omassakin olisi ollut hyvä hankinta. Vanhana hiluxista ei olisi ollut jahtiautoksi, hirveä pienemmät ei olisi enää pysynyt lavalla. Korroosio nääs.
Juu, tuo on nyt tuossa ja sen saa n. minuutissa pois mutterimopolla ja laittaa alkuperäiset ruuvit paikalleen ja vie tuon huoltoaseman rosteripohjineen kuivumaan sisälle.
Ennenkuin tuon tuohon lykkäsin, niin vaselinoin kaikki liikkuvat osat ja öljysin tuon pinnan. Ei se ihan heti ruostu, mutta mätäneehän se toki niinkuin kaikki muukin 🙂
Mutta tuo törmäyskestävyys on hyvä pointti. 4 pultilla on kiinni, en ole kokeillut törmäystestiä, mutta ei liene herkkua törmääjällekään ajaa keulaa kiinni vinssipetiin ja vetokoukkuun.
Kauhavan rauta ei ruostu, eikä Vaasan veri vapise. Viilapenkin tuki ruostuu ennemmin ympäriltä kuin itse penkki noilla eväillä. 🙂
Juu, kyllä olisi tuo lavakin melko rapeata tavaraa jos en olisi ruostesuojannut sekä lavan pohjaa sekä alakautta että muovikaukalon alta. Kävin kaikki läpi, laikkasin ruosteet pois, pohjamaalasin ja pintamaali päälle. Kestää jonkin aikaa.
Taidat olla himomekaanikko!
Nyt on turbo pelissä, ja jättipotti. Ootan kuuta nousevaa, että löydän oman viilapenkin.
Syynissä oleva auto eestä kun Anne Pohtamo, mutta takaa kuin Esa Pakarinen,,,
Ensolainen epäili himomekaanikoksi. Enpä ehkä tuota, mutta mä kun satun tykkäämään vain toimivista laitteista. Siksi korjailen ja ylläpidän koko ajan, niin ei tule yhtä suurta pettymystä ja koko ajan pieniä 🙂
”Etsin kunnes loysin sen,,,” Meni vaan ne keittion kaapistoon varatut rahat Hiluun. 🙁
No laita rakentelukuvia tulemaan!
Ans kattoo ny. Otin suht terveen pelin. Sen rouskuttajan. Bensakoneen. Ajoin seittemen hyvaa ja kaunista, kaikissa muissa ”pienta laittoa” enemman, siina vahiten. Opin lukemaan ilmoituksia. Uusittu sita ja tata, enemman ja vahemman tarkoittaa yhtakuin ”pompannut katsastuksessa ja tullut nayttomaarays”. Ja haettiin rempalle ulkopuolista maksajaa, kun auto leviaa kasiin.
Niin että enää ei olla kuin köyhä ja kipeä. 🙁
Lohdutan itseäni sillä, että tuon ikäisissä bensa- ja dieselimallien kulutus on lähellä toisiaan. Ja ero litrahinnassa ei ole enää kuin 10 centtiä. 🙂
Tuo oli ainut jossa oli selkeä huoltohistoria, ei vuotoja voimansiirrosta eikä vaihteistosta. nivelristikot hyvässä rasvassa.
Ainut jossa huollot oli tehty korjaamolla, muut oli enemmän tai vähemmän heitteillä.
Öljynvaihtokin niissä näkyi sujuneen pelkällä lisäyksellä.
Noista seitsemestä koeajetusta kolme oli päällemaalattu, päältä korea kuin karamelli, alusta paksun savi, muta ja öljykerrosten peitossa.
Tarjosin mielestäni liikaa joka oli myyjästä liian vähän.
Mutta pääsimme hinnasta kompromissiin.
”Ei se ole kallis, jos siltä tuntuu, niin silloin ei ole rahaa millä ostaa.”