Heh..,siihen jokapäiväiseen urakointiin en sentään lähde..,nyt vain sattui olemaan ihan mettätien varrella alispuu näreitä jotka sitten oli helppo samalla vaivalla heittää kyytiin…,hiilijalanjälki ennenkaikkea..,heh.
Kannatettava malli kuljettaa polttopuita esim. raivuupäivän päätteksi. Lavamaasturin lavalla kulkee n. kiinto polttopuuta, tässäkin hyötyliikunnan merkitys korostuu ja monipuolistuu kun rasitusta tulee eri lihasryhmille.
Aikoinaan maaseudulla talolliset oli päivän hankintapuita hakkaamassa ja ajamassa ja toivat palatessaan savotalta vastaavan laisen kuorman polttopuuta rantteelle.
Kuivat rankapuut ei paljon paina vaikka olisi isokin kuorma lavalla. Kiintotilavuuskerroin on kalikoilla n. 35-45 % puiden koosta, ladonnasta, oksaisuudesta ja pituudesta riippuen.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Katolle olisi sopinut vielä lisää rankoja.
Ei katolle, mutta kyllä tolpat lavalle.Riippuu tietysti matkasta ym. mutta tonnin kantavuus mahdollistaa…
Se on kun jezzen jokapäiväistä märkien puiden kärräämistä
Heh..,siihen jokapäiväiseen urakointiin en sentään lähde..,nyt vain sattui olemaan ihan mettätien varrella alispuu näreitä jotka sitten oli helppo samalla vaivalla heittää kyytiin…,hiilijalanjälki ennenkaikkea..,heh.
Kannatettava malli kuljettaa polttopuita esim. raivuupäivän päätteksi. Lavamaasturin lavalla kulkee n. kiinto polttopuuta, tässäkin hyötyliikunnan merkitys korostuu ja monipuolistuu kun rasitusta tulee eri lihasryhmille.
Aikoinaan maaseudulla talolliset oli päivän hankintapuita hakkaamassa ja ajamassa ja toivat palatessaan savotalta vastaavan laisen kuorman polttopuuta rantteelle.
Kuivat rankapuut ei paljon paina vaikka olisi isokin kuorma lavalla. Kiintotilavuuskerroin on kalikoilla n. 35-45 % puiden koosta, ladonnasta, oksaisuudesta ja pituudesta riippuen.