Kuin Pikku-jehu aikoinaan. Jos vaan kelit jatkuu, niin tuohan on suhteellisen tehokas, paitsi vastamäet ottavat koville, kun vetoa on vain traktorin alla?
Tuolla yhdistelmällä voi päästä ihan kelpo suorituksiin, koska siinä on kuormatilaa suht paljon.
Jos vielä takimmaiset pyörät, taikka Ropsonit koko teliä vetäisivät, niin….
Kärry on Rottne Blondinista, eli robsoniveto. Nyt olen ajellut kuivalla mäntykankaalla ilman, koska rullan hydrauliikka rikki ja etenemiskyky riittävä. BM 1113 nousee tarvittaessa vaikka puuhun. Vedolla pesee neliveto traktorit tavallisella kärryllä mennen tullen. Pitkää tavaraa pystyy tuomaan täysiä kuormia. Kolmonen on ajettava telin päällä takatolppien välissä, jos meinaa täyden kuorman ottaa. Tuotekehityksen seuraava vaihe on siirrettävä särmi.
Kone haukkuu hintansa parin viikon ajolla. Tuottavuus riittävä.
Isommat Vovo BM Valmetit ovat vielä samalta piirustuslaudalta lähtöisin, mutta kyllä neliveto isoilla etupyörillä ja nastaketjut kaikissa pärjää maastossa melkein yhtä hyvin.
Tuo kärry on ylivoimainen noihin maatiaislle tarkoitettuihin ”metsäkärryihin” verrattuna. Ehdoton etulyönti on siinä, että niillä voi ajaa isoilla kuormilla. Pitemmällä lähikuljetusmatkalla tekee tiliä tuollaisilla.
Nosturi onkin sitten monesti se ”heikoin lenkki”, mutta jos sekin on metsäkoneesta, niin kyllä silläkin nostelee.
Itä-Suomessa oli 70-luvun alussa tukin ajossa BM Volvo 650 kaksin kappalein.
Sahurin lanssit oli silloin kepeillä metsä- ja peltoteillä, joista traktorit vetävällä perävaunulla toivat tukkikuormat helposti välivarastosta sahalle.
Perävaunut oli jo telivetoisia ja hytraolinosturilla varustettuja, se oli kilpailukykyinen kun kuljetusmatka oli n. 40 km
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Kuin Pikku-jehu aikoinaan. Jos vaan kelit jatkuu, niin tuohan on suhteellisen tehokas, paitsi vastamäet ottavat koville, kun vetoa on vain traktorin alla?
Tuolla yhdistelmällä voi päästä ihan kelpo suorituksiin, koska siinä on kuormatilaa suht paljon.
Jos vielä takimmaiset pyörät, taikka Ropsonit koko teliä vetäisivät, niin….
Kärry on Rottne Blondinista, eli robsoniveto. Nyt olen ajellut kuivalla mäntykankaalla ilman, koska rullan hydrauliikka rikki ja etenemiskyky riittävä. BM 1113 nousee tarvittaessa vaikka puuhun. Vedolla pesee neliveto traktorit tavallisella kärryllä mennen tullen. Pitkää tavaraa pystyy tuomaan täysiä kuormia. Kolmonen on ajettava telin päällä takatolppien välissä, jos meinaa täyden kuorman ottaa. Tuotekehityksen seuraava vaihe on siirrettävä särmi.
Kone haukkuu hintansa parin viikon ajolla. Tuottavuus riittävä.
Todella, mahtava peli, ei lainkaan turha vehje. Kyllä tuo kuormaa vie.
Vieläkö tuohon BM:n saa osia?
Näpsäkkä hankintapeli kyllä…
Isommat Vovo BM Valmetit ovat vielä samalta piirustuslaudalta lähtöisin, mutta kyllä neliveto isoilla etupyörillä ja nastaketjut kaikissa pärjää maastossa melkein yhtä hyvin.
Tuo kärry on ylivoimainen noihin maatiaislle tarkoitettuihin ”metsäkärryihin” verrattuna. Ehdoton etulyönti on siinä, että niillä voi ajaa isoilla kuormilla. Pitemmällä lähikuljetusmatkalla tekee tiliä tuollaisilla.
Nosturi onkin sitten monesti se ”heikoin lenkki”, mutta jos sekin on metsäkoneesta, niin kyllä silläkin nostelee.
Itä-Suomessa oli 70-luvun alussa tukin ajossa BM Volvo 650 kaksin kappalein.
Sahurin lanssit oli silloin kepeillä metsä- ja peltoteillä, joista traktorit vetävällä perävaunulla toivat tukkikuormat helposti välivarastosta sahalle.
Perävaunut oli jo telivetoisia ja hytraolinosturilla varustettuja, se oli kilpailukykyinen kun kuljetusmatka oli n. 40 km