Eipä tuo ole vierasta motomiehillekkään. Monesti on ajettu puita itselle omalla peräkärryllä. Lähinnä silloin kun havuja ajetaan aukoista ja lumenalle jääneitä puita löytyy.
Joskus olen onnistunut ajamaan hiluksin kiven tai kannon päälle akselin varaan keikkumaan. Sitten vaan maastoykkönen tyhjäkäynnillä vetämään ja itse lavalle keikuttamaan. Joskus onnistuu. Hyttiin kerkeää kiipeämään, ainakin useimmiten…
Hieno tukkirekka sinulla. Mutta anteeksi tylsyyteni näin juhannuksenkin alla. Kannattaa muistaa jarruttoman peräkärryn kantavuus n. 550 kg ja koivurangan pinokuution paino.
Kaksinkertainen hyoty samalla kertaa. Ennakkoraivauksen yhteydessa alimittaiset ja vankyrat polttopuuksi. Helpottaa valjennysta. Taustalla oleva puusto istutettu pottitaimilla silloisilla ohjeilla ja taimilla. Lienee ollut sopimaton taimi alkupera. Siemen syntyiset puut parempia. Akselipainot muistissa, tielle ei tarvinnut menna. ”Lanssi” parin sadan metrin paassa.
Kärry näyttää riittävän tuoreelta että kestää kyllä vaikka teli saisi noissa hommissa olla. Mutta onko se koukun ripustus vielä ehjässä pelliprofiilissa.
Jesse. Olet niin ennakoitavissa: ” Kattilakaupan jalkeen on aina malsaa, siita kauppias rahaa saa. Leipaa niin seka juotavaa,,,” Ja ravintorasvat hybridista. Koska rumba loppuu?
Heh! Onhan se motomiehen kauhistus tosiaan!
Minulle yleensä on näyttänyt kurvailevan Chevroletilla työstökohteelle.
Tulipahan ajeltua 17 vuotta samanlaisella. Myös puita metsästä. Hiluksi on monipuolinen työkalu. Ei nyt ihan moto/ajokone kuitenkaan.
Perskules tuo peräkärri on yliveto!
Mitäs jos laittaisi nosturin lavalle?
Eipä tuo ole vierasta motomiehillekkään. Monesti on ajettu puita itselle omalla peräkärryllä. Lähinnä silloin kun havuja ajetaan aukoista ja lumenalle jääneitä puita löytyy.
Onnihan on niin suorapeltinen ja ryhdikäs että !
Kyllä tuolla kelpaa tuoda puita. Hilma on käynyt syvemmällä mettässä ja puut on pussailleet lavaan omia muotoja.
Joskus olen onnistunut ajamaan hiluksin kiven tai kannon päälle akselin varaan keikkumaan. Sitten vaan maastoykkönen tyhjäkäynnillä vetämään ja itse lavalle keikuttamaan. Joskus onnistuu. Hyttiin kerkeää kiipeämään, ainakin useimmiten…
Hieno tukkirekka sinulla. Mutta anteeksi tylsyyteni näin juhannuksenkin alla. Kannattaa muistaa jarruttoman peräkärryn kantavuus n. 550 kg ja koivurangan pinokuution paino.
Noita korokkeita lavan reunassa vaan katselin.
Kaksinkertainen hyoty samalla kertaa. Ennakkoraivauksen yhteydessa alimittaiset ja vankyrat polttopuuksi. Helpottaa valjennysta. Taustalla oleva puusto istutettu pottitaimilla silloisilla ohjeilla ja taimilla. Lienee ollut sopimaton taimi alkupera. Siemen syntyiset puut parempia. Akselipainot muistissa, tielle ei tarvinnut menna. ”Lanssi” parin sadan metrin paassa.
En minä poliisia tarkoittanut. Mutta akseli ja laakerit joutuu koville, jos tuosta vielä paljon isompia kuormia ajellaan.
Kärry näyttää riittävän tuoreelta että kestää kyllä vaikka teli saisi noissa hommissa olla. Mutta onko se koukun ripustus vielä ehjässä pelliprofiilissa.
Gla: Harkittu riski.
Hiluxmetsuri: En paasta Onnia viela omille poluilleen. 🙂 Pysyy pellit suorina. Harjoittelu vaihe menossa.
Jesse. Olet niin ennakoitavissa: ” Kattilakaupan jalkeen on aina malsaa, siita kauppias rahaa saa. Leipaa niin seka juotavaa,,,” Ja ravintorasvat hybridista. Koska rumba loppuu?
Arvaus: puukuormasi on taimi lavoja ja laatikoita?
Miisun kuvablogia ei ainakaan google löytänyt, liekö vika kuukkeloijassa ?