Kommentit (11)

  1. Jatkoa kustannustehokkaista omatoimisien metsänomistajien kalustosta kuvina.

  2. Paljonko tällä on ikää? Näköjään puhutaan verkuista, mutta tarkoittaako massikka samaa?

  3. Kustannustehokas vanhus.Olisi se uudempi hytiltään väljempi nelikkokin tarpeen.Ei tarttis polvillaan kouraa liikutella.Vaan kun ei kääntyvä tuoli mahtunut.Niskatkin kovilla.Ah mieten kaipailee sitä 909.
    Hyvä et joku kelpaa sitkeekin tää on.185vm.1973.

  4. Näyttääpä kuvan otsikkoon eksyneen väärä numero tietysti 185.ja Massikoita .
    Oliko noiden valmistusmaa englanti?Vanhoissa elokuvissa ainakin sitkeitä monimuotoisia ”vetureita”muijat käynnistelivät katoksistaan.Turvallisuudesta ei tietoakaan.Hytittömiä eteenpäin meneviä.

  5. Joo tuo komia koppi ihan välittömästi teki vaikutuksen.

  6. MF 185 -valmistusmaa Englanti,moottori Perkins 4-syl,4-litrainen,taitaa olla Simmsin pumpulla,ohjaustehostimella,Palmun(?) ohjaamolla.
    Käytettiin metsätöissäkin,vanhemmat massikat matalamahaisia,mutta 185 oli kohtalainen maavaraltaan

  7. 148, 168 ja 188 ovat ranskalaisia vaikka samalla tekniikalla.

  8. Mieleeni muistuu vielä 135 oliko noin?Mitä olivat harmaat ferkut oliko vielä joku kulta p…sekin.On tämäkin melkoinen historia ketju.

  9. M-F(taisi olla vain Ferguson) 35 oli kultamaha,vm n 57- tai vm 58.Yleensä dieselmoottorilla,mutta oli myös bensa/petroolikoneita.Moottori ja voimansiirto maalattu kuparin väriseksi, konepeitto ja lokasuojat harmaat;Seuraavina vuosina harmaa väri vaihtui punaiseksi ja kultavärikin taisi kadota.
    Kultamaha oli maavaraltaan matala,sillä ei paljon polulta parantunut poiketa
    50-60 lukujen taitteessa tuli suurempi punainen MF 65,jossa oli Perkinsin 4-syl moottori ja tasaauspyörästön lukko.taidettiin käyttä jo puutavaran ajossakin

  10. Kuusviitosesta olen nähnyt vanhassa hinnastossa vasiten tehdyn metsämallinkin. Maavaraa oli nostettu reilusti ja samoin hintaakin, joten ei kai oikein yleistynyt. 165 on tuttu puunajossa pelti- ja lasikoppisena. Koneessa piisasi sitkeyttä ja voimansiirrossa sekä hydrauliikassa kestävyyttä. Miinuksena oli nokkapainoisuus. Etupyörät kyntivät mennessään kaikki kivenkolot hangen aikaan. Piti lyödä sen verran puuta perään että keula keveni, jarruilla sitten ohjailtiin.

  11. Harmaa taisi olla vain Ferkku petrooli käyttöinen oli sukulaisissa.Mielestäni punainen oisko ollut vm.1962 olisi 35 jo MF.