Kommentit (7)

  1. Täähän oli melkein jo moottoripyörä, jalkavaihteet ja potkukäynnistys. Hyvin näkyy olevan pidetty, muoviosat tietysti pysyy hyvinä jollei niitä riko.

  2. Moottorin päällipuoliset suojat puuttuu. Hajosivat kun ei oltu suunniteltu jalkojen niillä pitämiseen.

  3. Vm 1981, tällä käytiin ylioppilaaksi ja naisissakin tuli käytyä. Metsäopistossa oli auto, pappa oli autotallissa 4v.

    Kesämökillä postilaatikko mopona ja kyläkauppaankin ajellaan tällä menopelillä.

    Kone remppa tehty (täydellinen) ja kaasutin ym. osat uusittu. Tööttökin pelaa.

    PS; €n myy.

  4. metsä-masa

    Ompa nuorelle miehelle Tunturi tarjonnut elämyksiä ja helpotusta kulkemiseen hyvissä asioissa, eikä näytä tyhjän pörräämistä olevan nytkään kun tarakalla on Stihl.

    Kyllä se vaan herättää mukavia muistoja nämä mopotarinat, minulla oli myös Tunturi, kolmivaihteinen port malli, moottori niissä lienee ollut sama, Puch VS 50 teho 1,5 hv.

    Mopot oli maaaseudulla vuosikymmeniä apuna erilaisissa kuljetuksissa ja sitä sovellettiin aina tarpeen mukaan. Mieleen on jäänyt naaputin karjalaismies joka myös kuljetti moottorisahaa hankintasavotalleen.

    Silloin talvella oli pitkät pakkaset niinpä Johannes toi Mc Cullogkin kotoa lämpimästä tallista ja laittoi sen käyntiin jo kotona ja ajoi sitten palstalleen viiden kilometriän päähän töihin.

    Siinäpä olikin kyläläisille ihmettelemistä ! taisipa koku itää Johannesta vähän erikoisena savottalaisenakin, mutta Johanneksen pinot oli aina mitattavissa ajallaan.

  5. Ja kulkikin nin riivatusti että aivan ”lentävien” piti rattaatkin laskea kun kirkon ahteessa alamäkeen päästelin täysillä sillalle. 40km. tunnissa ylittyi vissin sen verran reippaasti. Mutta ei sakkoja kuiteskan tullut kun oli vakkarirattaat.

  6. Tämäpä sattui, MV;n äiti on Karjalaisia, Kivennavalta.

  7. Koiramies

    Ainut mopomalli, joka kesti aikanaan lehdenjakohommissa ympäri vuoden sen enempiä rassauksia