Tuommonen rautajalasreki oli 60-70-luvulla isällä käytössä, kun nosteli ja ajoi rakennuspuita massikalla. Lastaus tapahtui tukkipuusta tehdyllä pankapuomilla jossa roikkui köyden pätkässä tukkisakset . Pankapuomi oli nostovarsissa ja tr:n peräkärrykoukussa kiinni.
Käy se nykyisinkin tuommonen tyyli ; kustannustehokasta korjuuta pienille puumäärille.
Reki on mainio väline, jo hevoskaudella ainoa taakan siirtolaite. Kuvan reessä tulee telin ominaisuudet hyödyksi – puolittaa maaston korkeuserot siten kevyt vetää ja käytännössä uppoamaton kovallakin kuormalla.
Joo, tämä on halvin toimiva puunajosysteemi, ihan toista luokkaa kuin mönkijät ja pienkoneet.. Lajittuneilla kankailla tällä saa oikeasti jotain aikaan. Moreenimailla haasteita riittää, mutta ajan kanssa ja ajourien etukäteissunnittelulla homma aina lopulta onnistuu. Minulla on välillä neliveto-Ursus veturina, mutta se on täynnä erilaisia vikoja ja liian kömpelö harvennusmetsissä.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Kiireettömän tuntuista metsäsavottaromantiikkaa ❄??
Täysin toimivaa ja isäntälinjan kalusto on suhteutettu työn vaativuuteen.
Muista irrottaa työntövarsi ojan yli mentäissä, ettei veto lopu.
Tuommonen rautajalasreki oli 60-70-luvulla isällä käytössä, kun nosteli ja ajoi rakennuspuita massikalla. Lastaus tapahtui tukkipuusta tehdyllä pankapuomilla jossa roikkui köyden pätkässä tukkisakset . Pankapuomi oli nostovarsissa ja tr:n peräkärrykoukussa kiinni.
Käy se nykyisinkin tuommonen tyyli ; kustannustehokasta korjuuta pienille puumäärille.
Reki on mainio väline, jo hevoskaudella ainoa taakan siirtolaite. Kuvan reessä tulee telin ominaisuudet hyödyksi – puolittaa maaston korkeuserot siten kevyt vetää ja käytännössä uppoamaton kovallakin kuormalla.
Hydraulinen työntövarsi vielä niin kuorman ja kasan korkeus kasvaa. Hyvä yhdistelmä.
Joo, tämä on halvin toimiva puunajosysteemi, ihan toista luokkaa kuin mönkijät ja pienkoneet.. Lajittuneilla kankailla tällä saa oikeasti jotain aikaan. Moreenimailla haasteita riittää, mutta ajan kanssa ja ajourien etukäteissunnittelulla homma aina lopulta onnistuu. Minulla on välillä neliveto-Ursus veturina, mutta se on täynnä erilaisia vikoja ja liian kömpelö harvennusmetsissä.