Kommentit (10)

  1. No niin, julkaisu kesti niin kauan että kaupat paikallisen e-puutoimarin ( Kumeko Group) kanssa ehdittiin jo tehdä. Hinta ok ja kasalle saa vielä lisääkin ajella niin kauan kun he alkavat ajella tavaraa terminaaliinsa. Eivät haketa paikalla joka hyvä asia. Arvio alkuun neljäkymmentä kiintoa mutta tulee vielä lisääntymäänkin. Nyt pitää vain lastata ylöspäin kun alkaa tuo suora olla aika täys.

  2. Hyvältä näyttää….kuusikko taustalla.

  3. Jeps, sitä kuusikkoa siihen olen vaalinut. Pieni kaistale mäntytaimikon ja lanssin välissä mutta näyttää olevan kuusi paikassaan. Siivosin kolhitut pois muutama vuosi sitten kun tie tehtiin ja puita rymyttiin tuohonkin suuntaan aika surutta. Todella elinvoimaista kasvua nyt!

  4. Metsäkupsa

    Jesse saa kärrinkuoletusta alkuun, mitta kiireesti päälle ennen kuin kasa painuu. Mekin syksyllä luovutettiin sekakasa latvusmassaa ja karsimatonta rankaa heti kun oli ajettu. Laskevat kertoimen kasan korkeuden mukaan, minkä korkeampi sen tiiviimpi. Siksi ei kannata tielaitamitassa viivytellä. Meidän pinossa oli motteja 465.

  5. No ei se sitä tarkoittanut että mittaus läjällä silti vaan kun ajavat terminaaliin menevät vaakaukseen. Tärkeintä on kerroin eli mielestäni tein selväksi että läjästä puolet on heti kuivaa ja loput ensi talven polttoon. Ei tuo kyllä kovin paljon tuosta painu vaikka kyllä painoa lisää tulee kun ajetaan lisää ja nyt on pakko laittaa korkeutta kun ei oikein enempää pituusvaraa sujuvasti paljon ole. Tämä tulee olemaan vähän sellainen kestolanssipaikka tälle tavaralle jatkossakin. Tuota kun on luvassa jo huomisen kaupanteonkin tuloksena. Eli mennään M-G:n oston kanssa samalla palstalla päätehakkuukauppoja hieromaan. Tuskin sieltä latvusmassalle tyydyttävää hintaa saan joten oletan tämän paikallisen jatkossakin olevan vahva ostaja. Olisko tämä kasa nyt kolmas kauppa latvuksista. Pidemmällä tuon tien varressa on myös hyvä lanssi e-puulle joten varmaan sitä sitten käytän seuraavaan ajoon.

  6. arto

    Meillä päin antavat kuivua tienvarressa kesän ja syksyllä haketavat maksu tulee hakekuutioitten mukaan.

  7. No joo, käytännöt näköjään vaihtelee kuten arto yllä mainitsee. Tuo Kumeko ajaa nuo tuollaisenaan terminaaliinsa ja auto ilmeisesti ajaa puntarin läpi. Minulle on sama miten tapahtuu mutta todellakin syksyyn varmaan menee pois ajo. Pitää saada terminaaliinkin kuulemma tilaa. Paikalla haketuksessa vain tuppaa tie moskaantumaan todella runsaasti tuollaisenkin läjän kanssa.

  8. Joo ei noita kannata tielle karistella.

  9. Tielle karistelua jo noita läjälle tuodessa olen onnistunut välttämään hyvin. Yhtään risua en matkan varrelta ole pongannut. Jo kasoja maastosta kärryyn siirtäessä kannattaa heti roikut tiputtaa ja saa siten yhtenäisen nipun tiputettua kärriin. Onhan minulla aina moottorisahakin matkassa mukana. Saa liiat ulostulot sahattua pois kuormasta. Varsinkin isot pajut ovat monihaaraisia ja tuppaavat ulkoilemaan kärrystä. Ja valot aina tarkistan että näkyy taaksepäin vaikken juuri täyspimeällä ajakkaan. On tuostakin ajasta jo korkeutta tullut aika paljon lisää.

  10. Viikonlopun jälkeen noita taustan kuusen latvoja ei kyllä enää näy. On korkeutta tullut joo. Hiukka vielä pituuttakin. On lähes tuplat jo.

Puukauppa Puukauppa