Noihin puihin ei muuten automiehet koske. Meillä ainakin tulee ajokonekuskille vihainen määräys puiden siirtämiseksi turvallisempaan paikkaan.””””`Jo runsas kymmenen vuotta sitten automiehet kieltäytyivät ottamasta puita kyytiin linjan alta , jonka seurauksena oli tehtävä erillinen liitttymä ja puut oli siirrettävä sen varteen.”””” Jos nuo kasat olisivat päällystetien varressa , olisi liittymän jatkeeksi tehtävä kääntöpaikka puutavara-autolle . Vilkkaasti liikennöidyltä tieltä ei saa peruutella varastoliittymään.
Kerrohan savolainen vähän yksityiskohtia. Tilan koko on niitä tärkeimpiä. Josko tuon ikäistä metsää on jokunen hehtaari näin ”vaikeassa” paikassa, niin suunnitteluakin voisi harkita.
Ennen leimikon myyntiä merkittävä silmukallinen lanssi ja puut samoihin pinoihin.Ostaja mielellään on mukana hommassa (rahoineen). Eihän kyseisen kuusikon päätehakkuuseen mene montaa vuotta. Mihis ne puut sitten taas pannaan? Kaivinkone ja myöhemmin soraa tarvitaan.
Tilanne on suunnilleen sama vaikka hakkaaja olisi omistaja.
Viime vuonna myin kohtalaisen harvennusleimikon, noin 10ha.
Kaksi silmukkaa suunniteltiin leimikkoa nauhoitettaessa. Ostaja hankki piikkiinsä kaivinkoneen ja sorastutti homman.
On siellä hyvä kääntyillä seuraavienkin harvennuspuiuden (noin 3-4 v) sekä myöhemmin,päätehakkuuvaiheessa.
Kyllähän noita pinoja näkee aina silloin tällöin ja automiehet ottavat niistä puut kyytiinsä. Tuskin tuota on aivan tieten tahtoen tehty. Saattaa olla ”henkeä täynnä” oleva naapuri ja / tai puunmyyjä on samanlainen, eli vaihtoehdot ovat käyneet vähiin.
Kyllä pitää tietää kuka autokuski tulee puita noutamaan, jokainen ei varmaan suostuisi tuosta kuormaa tekemään.
Harvestian laput näkyi olevan pinoissa.
Nämä ei ole ommani metsän puita, kuljin tuosta ohi niin nappasin kuvan tänne ihmeteltäväksi.
Tässä on kyllä samaa tilaa tien toisellekkin puolelle, ja tämän yksityistien liikenne melko vähäistä, niin olisi pystynyt metsäkone kuorman purkamaan tieltäkin.
Jos ei turvallisuus ohjeita noudateta, niin linjan alle jäänyttä joutomaata voi näinkin hyödyntää. Kyllä minä luulen että puut jatkaa tästä matkaansa autokyydillä.
Tuo linjanalusjuttu on ihan kanatpään kautta opittua. Se että . tekemäni puut päätyivät koreilemaan UPM:n autokuljetuksen turvallisuusohjeisiin , on saanut asian pysymään visusti mielessä.///////// Vilkasliikenteisen tien sivussa kulki sähkölinja ja linjan alla oli levähdyspaikka , jonka sivuun puut pinottiin. Varastoliittymä tehtiin jälkeenpäin ja puut pinottiin sen varteen , kun automies ei suostunut muuten puita viemään. Kaiken lisäksi alkuperäinen asetelma kuvattiin turvallisuusohjeiden liitteeksi. ////..ja ne langat olivat paljon kauempana pinoista , kuin mitä avaajan kuvassa on nähtävissä.
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Hankala,jopa vaarallinen puulanssi.Tien oikella puolella jo naapurin metsää?
Noihin puihin ei muuten automiehet koske. Meillä ainakin tulee ajokonekuskille vihainen määräys puiden siirtämiseksi turvallisempaan paikkaan.””””`Jo runsas kymmenen vuotta sitten automiehet kieltäytyivät ottamasta puita kyytiin linjan alta , jonka seurauksena oli tehtävä erillinen liitttymä ja puut oli siirrettävä sen varteen.”””” Jos nuo kasat olisivat päällystetien varressa , olisi liittymän jatkeeksi tehtävä kääntöpaikka puutavara-autolle . Vilkkaasti liikennöidyltä tieltä ei saa peruutella varastoliittymään.
Kerrohan savolainen vähän yksityiskohtia. Tilan koko on niitä tärkeimpiä. Josko tuon ikäistä metsää on jokunen hehtaari näin ”vaikeassa” paikassa, niin suunnitteluakin voisi harkita.
Ennen leimikon myyntiä merkittävä silmukallinen lanssi ja puut samoihin pinoihin.Ostaja mielellään on mukana hommassa (rahoineen). Eihän kyseisen kuusikon päätehakkuuseen mene montaa vuotta. Mihis ne puut sitten taas pannaan? Kaivinkone ja myöhemmin soraa tarvitaan.
Tilanne on suunnilleen sama vaikka hakkaaja olisi omistaja.
Viime vuonna myin kohtalaisen harvennusleimikon, noin 10ha.
Kaksi silmukkaa suunniteltiin leimikkoa nauhoitettaessa. Ostaja hankki piikkiinsä kaivinkoneen ja sorastutti homman.
On siellä hyvä kääntyillä seuraavienkin harvennuspuiuden (noin 3-4 v) sekä myöhemmin,päätehakkuuvaiheessa.
Kyllähän noita pinoja näkee aina silloin tällöin ja automiehet ottavat niistä puut kyytiinsä. Tuskin tuota on aivan tieten tahtoen tehty. Saattaa olla ”henkeä täynnä” oleva naapuri ja / tai puunmyyjä on samanlainen, eli vaihtoehdot ovat käyneet vähiin.
Kyllä pitää tietää kuka autokuski tulee puita noutamaan, jokainen ei varmaan suostuisi tuosta kuormaa tekemään.
Harvestian laput näkyi olevan pinoissa.
Nämä ei ole ommani metsän puita, kuljin tuosta ohi niin nappasin kuvan tänne ihmeteltäväksi.
Tässä on kyllä samaa tilaa tien toisellekkin puolelle, ja tämän yksityistien liikenne melko vähäistä, niin olisi pystynyt metsäkone kuorman purkamaan tieltäkin.
Jos ei turvallisuus ohjeita noudateta, niin linjan alle jäänyttä joutomaata voi näinkin hyödyntää. Kyllä minä luulen että puut jatkaa tästä matkaansa autokyydillä.
Tuo linjanalusjuttu on ihan kanatpään kautta opittua. Se että . tekemäni puut päätyivät koreilemaan UPM:n autokuljetuksen turvallisuusohjeisiin , on saanut asian pysymään visusti mielessä.///////// Vilkasliikenteisen tien sivussa kulki sähkölinja ja linjan alla oli levähdyspaikka , jonka sivuun puut pinottiin. Varastoliittymä tehtiin jälkeenpäin ja puut pinottiin sen varteen , kun automies ei suostunut muuten puita viemään. Kaiken lisäksi alkuperäinen asetelma kuvattiin turvallisuusohjeiden liitteeksi. ////..ja ne langat olivat paljon kauempana pinoista , kuin mitä avaajan kuvassa on nähtävissä.