No nyt siitä on ajettu muutamia perävaunurekallisia puuta. Ainoat jälet keskustan oikeassa laidassa on tullu siitä kun on peruuteltu tän kasan vasemalla puolelle. Eipä tuosta nyt isompaa tarvii tehdä, 25m on ihan riittävä tässä tapauksessa. Itse tie on aika kapea ja kärri näköjää oikoo mutkissa, että mutka kohtiin ois voinu laittaa vähän leveämmin mursketta jos hakis täydellisyyttä.
Onko tuossa lenkin kohdalla pisto? Eli kääntöpaikka on y-haaran ja lenkin yhdistelmä?
Tässä on niiku 2 pistoa. Tän puukasan molemmin puolin menee mut nää on aika jyrkässä kulmassa toisiinsa nähden.
Ei kai siitä ollutkaan epäselvyyttä saavatko kuskit rekan ympäri. Nyt on vain kyse siitä saako sen sujuvasti ympäri. Siihen tuo alkuperäinen lenkki on ahtaanlainen.
No eikai sen nyt juuri isompi tarvii olla mitä juurikin rekan kääntyminen vaatii. Ei sen mikään lentokenttä tarvitse olla.
Ja kun tietä vielä tuollalailla käytetäaan niin se vaan PARANEE!!ja pakkaantuu!
Kääntölenkki kannattaa tehdä niin laajaksi, ettei puutavara-autoa tarvitse missään tilanteessa peruutella.
Silloin tiepohja kestää parhaiten ajoneuvon painon hieman huonommallakin kelillä.
Tällaisen kääntölenkin rakentaminen ei tule juurikaan sen kalliimmaksi, ja keskelle jäävä maapohja kasvaa hyvin puuta. Metsäyhtiöiden ja muiden ammattimaisesti johdettujen toimijoiden mailla tällaiset suuriläpimittaiset kääntöympyrät ovat yleisimpiä.
No oishan tuossa ollu tilaa kasata noita puita tuonne muuallekkin niin ei olisi tarvinnu peruttaa tolle kasalle. Kohta on kaikki kalikat ajettu ja hyvinhän nuo on hävinny tällei epäammattimaisesti johdettunakin 😀
You tube: ”Intiaanikäännös” Puutavara-autolla.
Ja eikun säästämään kääntöpaikan teko kustannuksissa.
Lisää säästövinkkejä You Tubesta:
Rudens kalampyne MAN 25.510
Tuossa ois ollu 3-4 metriä oikealla tilaa ajaa siihen nähden mistä nyt on menty jos ois ees menny tiukille.
Kaikkena menee kesäkelillä. Pistetään tuohon suorituskertoimeksi lumipyry. 🙁