Miten niin mänty, ”hupsista”. Jos on kyse jatkuvan kasvatuksen metsästä, niin kuusikin vetää siellä hirveät kasvut ja pitkät neulaset. Aukon reunassa oksatkin kasvavat äkkiä kuitupuumitoille.
Eihän siinä mitiä, oot kouluttanut Hilman hyvin. Syö mäntyä, uuden biodieselin esiaste? :=) Luotat alkuperäiseen rengastukseen, etkä ole siinä lähtenyt hifistelemään?
Oma Hilun hankinta vaiheessa, kävin koe ajamassa Mitsun 2003:n nelari pickupin, ja Hiluxin 2006:n. Kummastakaan ei tuntunut kuin vaimeaa juputusta nelivedon päällä ollessa, käännöksissä. Hinta niissä kirpaisee vähille ajoille. Pitää saada se kiikarissa oleva Hilu pukille, että saa ne klapit paikallistettua.
Juu, kyllä se sopiva vielä löytyy. Oot näköjään löytänyt tuo hilun kutsumanimenkin 🙂
Kuvassa ei näy, mutta pulttasin viilapenkin tuohon takaluukun sisäpintaan kiinni ja siihen saa sahan laipan terotuksen ajaksi hyvin kiinni. Ei ole terotus sellaista tolskaamista vaan hallittua partaveitsen terottelua 🙂
Renkaista vielä: ovat palakuviolliset insa turbo saharat 235 / 70-16 . Alkuperäiset olisivat 205 leveät eikä niillä olisi päässyt mihinkään 🙂 mutta voisivat olla 31″ ja leveämmät, mutta en viiti muutoskatsastella kun menee näinkin, kestää murrokset paremmin eli tulee halvemmaksi.
Sori kun julkistin. No hard feelings? 🙂 Mita kustantaa moiset kiekot? Kiikarissa olevassa hilussa alla tais olla Nokialaiset 31″ nastakiekot aluvanteilla. Kesakiekot loppuun kuluneet. Paa ja laskin savuten mietin etta otanko riskin tuon auton kanssa. Kilometrit pienet verrattuna muihin saman ikaisiin. Ja bensa kone hirvittaa kulutuksella, alavaantokaan ei ei niin hyva kuin kiisseli mallisissa. No, jokus elamassa on otettava riskeja?
Juu, eipä tuossa mitään. Julkistahan tämä kaikki on 🙂
Sieltä offipalstalta saatat saada kanssa jonkunlaisen ehdokkaan. Myyjät rehellisiä, autot sitä mitä luvataankin ja homma toimii. Nuo myynnissä olevat on usein sitten enemmän tai vähemmän modattuja eikä aina tiekäyttöön sopivia, mutta metsässä ihan omiaan.
Nyt mäkin olen hankkimassa 31″ pyöriä 🙂 sattui niin sopivasti ja oli rahatkin olemassa 🙂
Uskallat viedä Hilman kylille? Et pelkää että vastaan tulee Onni Laukkanen?
”Hiliman vei minulta Onni, Laukkanen kylän kravattisonni,,,”
lauleskeli Jaakko Teppo aikoinaan. 🙂
Haku omalta osalta jatkuu katselemalla tarjontaa. Peruskampetta etsin, modattujen kanssa oma ongelmansa sitten kun varaosia tarvii.
Aha.Kuusen juurellahan se, ja heinat eessa. Hyvin koulutettu, pysyy paikoillaan ilman liekaa?
Hupsista. Mantyhan se olikin..
Miten niin mänty, ”hupsista”. Jos on kyse jatkuvan kasvatuksen metsästä, niin kuusikin vetää siellä hirveät kasvut ja pitkät neulaset. Aukon reunassa oksatkin kasvavat äkkiä kuitupuumitoille.
Kuuty tai mänsi, ei väliä, pysyy tuo hilu tuossa itsekseen.
Eihän siinä mitiä, oot kouluttanut Hilman hyvin. Syö mäntyä, uuden biodieselin esiaste? :=) Luotat alkuperäiseen rengastukseen, etkä ole siinä lähtenyt hifistelemään?
Oma Hilun hankinta vaiheessa, kävin koe ajamassa Mitsun 2003:n nelari pickupin, ja Hiluxin 2006:n. Kummastakaan ei tuntunut kuin vaimeaa juputusta nelivedon päällä ollessa, käännöksissä. Hinta niissä kirpaisee vähille ajoille. Pitää saada se kiikarissa oleva Hilu pukille, että saa ne klapit paikallistettua.
Juu, kyllä se sopiva vielä löytyy. Oot näköjään löytänyt tuo hilun kutsumanimenkin 🙂
Kuvassa ei näy, mutta pulttasin viilapenkin tuohon takaluukun sisäpintaan kiinni ja siihen saa sahan laipan terotuksen ajaksi hyvin kiinni. Ei ole terotus sellaista tolskaamista vaan hallittua partaveitsen terottelua 🙂
Renkaista vielä: ovat palakuviolliset insa turbo saharat 235 / 70-16 . Alkuperäiset olisivat 205 leveät eikä niillä olisi päässyt mihinkään 🙂 mutta voisivat olla 31″ ja leveämmät, mutta en viiti muutoskatsastella kun menee näinkin, kestää murrokset paremmin eli tulee halvemmaksi.
Sori kun julkistin. No hard feelings? 🙂 Mita kustantaa moiset kiekot? Kiikarissa olevassa hilussa alla tais olla Nokialaiset 31″ nastakiekot aluvanteilla. Kesakiekot loppuun kuluneet. Paa ja laskin savuten mietin etta otanko riskin tuon auton kanssa. Kilometrit pienet verrattuna muihin saman ikaisiin. Ja bensa kone hirvittaa kulutuksella, alavaantokaan ei ei niin hyva kuin kiisseli mallisissa. No, jokus elamassa on otettava riskeja?
Juu, eipä tuossa mitään. Julkistahan tämä kaikki on 🙂
Sieltä offipalstalta saatat saada kanssa jonkunlaisen ehdokkaan. Myyjät rehellisiä, autot sitä mitä luvataankin ja homma toimii. Nuo myynnissä olevat on usein sitten enemmän tai vähemmän modattuja eikä aina tiekäyttöön sopivia, mutta metsässä ihan omiaan.
Nyt mäkin olen hankkimassa 31″ pyöriä 🙂 sattui niin sopivasti ja oli rahatkin olemassa 🙂
Uskallat viedä Hilman kylille? Et pelkää että vastaan tulee Onni Laukkanen?
”Hiliman vei minulta Onni, Laukkanen kylän kravattisonni,,,”
lauleskeli Jaakko Teppo aikoinaan. 🙂
Haku omalta osalta jatkuu katselemalla tarjontaa. Peruskampetta etsin, modattujen kanssa oma ongelmansa sitten kun varaosia tarvii.
Tiiä tuosta Hilmasta, tokkopa ihan kaikkien ravattisonnien kanssa alkaa vehtaamaan… 🙂
Kunhan loydan omani, taidampa antaa sille lempinimen ”Onni”, niin katsotaan miten kay,,, 🙂