Ei sovellu rallin pikataipaleeksi ja väsynyt metsässä ahertaja saattaa nukahtaa ajellessaan työpäivän päätyttyä kotia kohti.Mutta näkyvyys hyvä,kerkeää hiljentää vauhtia vastaan tulijan kohdatessa,eikä näyttäisi mäkiseltäkään..
Aikoinaan (ainakin) huhuttiin että Suomessa ei saa tehdä 1 km pidempää suoraa tiehen. Ajatuksena kuului olleen että ryssän tankkia on helpompi ampua singolla kun se on mutkakohdassa ja joutuu hidastamaan kääntääkseen.
Ei sovellu rallin pikataipaleeksi ja väsynyt metsässä ahertaja saattaa nukahtaa ajellessaan työpäivän päätyttyä kotia kohti.Mutta näkyvyys hyvä,kerkeää hiljentää vauhtia vastaan tulijan kohdatessa,eikä näyttäisi mäkiseltäkään..
1922-1964 Kannuksen Eskolassa toimi metsärata. 2 miljoona M2 kuljetettiin rataa pitkin puutavaraa maailman (Suomenkin, l. polttopuuta) markkinoille.
Metsäautotie on tehty radan pohjille, metsänvartijat jäivät mutta kämpät, kämppä emännät ja työläiset menivät Ruotsiin.
20 km luotisuoraa metsäautotietä on vaikuttava kokemus.
Siellä sitä pyöritään…
Tv; MV
Aikoinaan (ainakin) huhuttiin että Suomessa ei saa tehdä 1 km pidempää suoraa tiehen. Ajatuksena kuului olleen että ryssän tankkia on helpompi ampua singolla kun se on mutkakohdassa ja joutuu hidastamaan kääntääkseen.
Ei tuolla paljoa vastaset haittaa.
Juttua löytyy täältä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Eskolan_mets%C3%A4rata