Keskustelut Metsänomistus Nainen Metsälehdessä Vastaa aiheeseen: Nainen Metsälehdessä

Vastaa aiheeseen: Nainen Metsälehdessä

Keskustelut Metsänomistus Nainen Metsälehdessä Vastaa aiheeseen: Nainen Metsälehdessä

O.N.

Rane ei voi tosissaan kysyä, mitä eroa on sukupuolella ja tasa-arvolla. Koska hän nyt kuitenkin odottaa vastausta, niin googlasin, miten ko. sanat määritellään (ettei Taneli taas väitä, että keksin omiani).
Tasa-arvo: Samaan asemaan tai arvoon asettaminen riippumatta varallisuudesta, asuinpaikasta, sukupuolesta tai rodusta.Tasa-arvo tarkoittaa erityisesti kaikkien ihmisten yhtäläistä arvoa yksilöinä ja yhteiskunnan jäseninä.
Sukupuoli: Biologinen tai sosiaalinen eli koettu identiteettiä määrittävä ominaisuus.
Mitä siis viestiketjua aloittaessani ihmettelin: miksi tuoreimmassa Metsälehdessä juttujen kuvituksissa (ja teksteissä) esillä on vain toisen (tai yhden) sukupuolen edustajia. En ihmetellyt, miksi naisia ja miehiä ei kohdella tasa-arvoisesti jutuissa, vaan kyseenalaistin sen, että vain miehet ovat esillä.
Taneli tarttui tähän karvaisin käsin ja inttää edelleen, että koska hän on tottunut naisiin metsäalalla, niin kirjoituksellani ei ole mitään arvoa. Naiset metsässä ovat tavanomainen asia. Mutta kun minä en alunperinkään kiistänyt sitä, vaan ilmaisin ihmettelyni siitä, että naiset eivät ole Metsälehdessä esittelyn arvoisia (mikä toki voi johtua siitä, että yksikään nainen ei ole halunnut lehtijuttuihin).
Rane väittää minua jo trolliksi, mikä näillä keskustelupalstoilla on se tavanomainen tapa osoittaa, että trolliksi luonnehtija kokee olevansa alakynnessä.
Haastan siis Ranen ja Tanelin etsimään sen Metsälehden numeron, jossa kuvissa ja jutuissa on enemmän naisia kuin miehiä. Saa olla vaikka 1970-luvulta, jos sieltä asti jaksatte etsiä. Näin voitte todistaa, että sukupuolella ei lehtijutuissa ole mitään merkitystä.
PS. Taneli käski minun mennä metsään. Kävin raivaamassa kaksi tankillista. Sekin on näköjään väärin, kun ette malta odottaa vastauksiani. Naiselle on näytettävä naisen paikka?