Keskustelut Metsänhoito Yo-kokeiden kysymys. Mitä vastaisit tai mitä olettaisit oppilaiden vastaavan? Vastaa aiheeseen: Yo-kokeiden kysymys. Mitä vastaisit tai mitä olettaisit oppilaiden vastaavan?

Vastaa aiheeseen: Yo-kokeiden kysymys. Mitä vastaisit tai mitä olettaisit oppilaiden vastaavan?

Keskustelut Metsänhoito Yo-kokeiden kysymys. Mitä vastaisit tai mitä olettaisit oppilaiden vastaavan? Vastaa aiheeseen: Yo-kokeiden kysymys. Mitä vastaisit tai mitä olettaisit oppilaiden vastaavan?

Vaahtera

Metsäalan ihmisten olisi kyllä todellakin syytä katsoa peiliin siinä mielessä että tiedotus ja valistus ovat viimeisen 10v aikana epäonnistuneet pahasti. Olen törmännyt pari kertaa tilanteeseen jossa sivistyneet ja aikaansa seuraavat kaupunkilaisihmiset kysyvät ihan tosissaan että tehdäänkö Suomen metsissä vieläkin avohakkuita? Eikös ne ole jo kiellettyjä?

Metsäalan tiedottamisessa on menty metsään jo pitkään. Puhutaan vain monimuotoisuuden lisäämisestä, jatkuvasta kasvatuksesta ja vapaaehtoisista suojeluohjelmista. Ihan hyviä asioita ja hyvin näyttää menneen perille ihan biologeille asti. Nuo asiat ovat kuitenkin vain muutama prosentti metsätalouden arkitodellisuudesta.

Olen sitä mieltä että pitäisi olla rehellinen ja ylpeä. Puhutaan välillä mediassa harvennushakkuista, metsän uudistamisesta, ojituksista, yms. Sanotaan suoraan että avohakkuut, istutukset jne. tulevat olemaan pääsuuntaus Suomen metsissä myös jatkossa. Turha rakennella itse lisää harhakuvia medialle ja suurelle yleisölle.