Keskustelut Puukauppa Suurisavotta – loppua kohti… Vastaa aiheeseen: Suurisavotta – loppua kohti…

Vastaa aiheeseen: Suurisavotta – loppua kohti…

Keskustelut Puukauppa Suurisavotta – loppua kohti… Vastaa aiheeseen: Suurisavotta – loppua kohti…

HeviMetsuri

Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta !

Kaikille Suuri Savottaan osallistuville ja myös kaikille muille.

Tämä on jo neljäs Joulu siitä, kun jätimme kanteen osallisena Suuri Savotta 1- ryhmään.

Kaikenlaisia näkemyksiä ja kannanottoja olen nähnyt ja kuullut, tosin itse olen saanut olla rauhassa ja toiminta metsässä yhteistyökumppaneiden kanssa on sujunut asiallisesti. Myös niiden puunostajien kanssa, jotka ovat vastaajan leivissä. Puukauppa- asiat ovat sujuneet asiallisesti asialinjalla.

Pelotella voi vain pelokasta, mutta vanhusten ja muiden heikompien pelottelu on työikäiseltä ammattilaiselta ala- arvoista käytöstä, mitä kenenkään metsäalan ammattilaisen pidä hyväksyä edes hiljaa olemalla. Tiedän kyllä mikä on alan kulttuuri, olen sitä seurannut vuodesta 1986 ja historiaa lukemalla oppii lisää.

Alan ammattilaisena näen, että alan ongelmat ja syyt ovat alan sisällä; ne ovat edelleen olemassa, erilaiset irtiotot, kannanotot tai pelkkä vaikeneminen sen osoittavat, että korjattavaa ja parannettavaa on.
Tämä case osoittaa, että erityisen paljon korjattavaa on näiden kolmen suuren metsäosastoissa. Heidän toimintakulttuurinsa luo epäluuloa ja pelkoa metsäalan toimintaan, he myös ylläpitämällä tätä kulttuuria vahingoittavat yritysten julkisuuskuvaa ja brändia. Tästä kärsivät myös työntekijät…ja ennen kaikkea yrityksen tulos…

Kun vuosi vaihtuu ja kanneaika vanhenee, puukaupan määrissä mikään ei muutu, toivottavasti kasvaa ja hinta nousee…eivätkä tehtaat täältä mihinkään katoa…ja jos katoavat, sahat sahaavat edelleen tukkia ja puu palaa kannattavasti lämmöksi. Vessapaperin voi ostaa edelleen Serlana, tosin Saksan tehtaalla tehtynä niinkuin työsulun aikaan…

Luottavaisin mielin uuteen vuoteen: Ensi vuonnakin puu kasvaa ja hommaa piisaa..

Terv: HeviMetsuri