› Keskustelut › Metsänhoito › Energiapuun tulevaisuus › Vastaa aiheeseen: Energiapuun tulevaisuus
Sama minulle mitä muut tekevät, itse olen saanut kaikki tuet, kuusikoissani tehdään mahdollisimman vähän mahdollisimman tehokkaasti, metsään.fi lukuja ei ole voinut lahjoa, ne näyttää armottomia kuutio määriä tavallani tehdyillä ja pieniä jatkuvan raivauksen kuvioilla.
Ei Sinun tarvitse muuttaa näkemyksiä, mutta nykytilanne missä 5-vuotisvarhaisperkaukset tuottavat energiapuukuusikoita niin eikös energiapuuhommaa voida lopettaa ennenkuin saadaan parempia tuloksia jostain muusta tavasta hoitaa, onko se siten joka toinen vuosi raivausta, en tiedä, mutta nyt tulevaisuus on valoisa kun siellä missä ennen hakkasi MG, hakkaa nykyään energiapuuta tekevät firmat.
Todellakin kokopuunkin pitäisi kuolla kun tulee kuidun sivutuotteena latvasta. Mikäänhän ei estä erottelemasta järeämpää kuitua ja latvoja omiin kasoihinsa niinkuin muutama vuosi takaperin tehtiin tai kysynnän mukaa än kos jotain kuitulajia tarvitaan enemmä.