Keskustelut Metsänhoito Hirvituhot 2025 Vastaa aiheeseen: Hirvituhot 2025

Vastaa aiheeseen: Hirvituhot 2025

Keskustelut Metsänhoito Hirvituhot 2025 Vastaa aiheeseen: Hirvituhot 2025

Puuhastelija

Suorittavalle ja muille ihmettelijöille tiedoksi, että olen yli 30v metsästänytkin hirviä. Muutamia kymmeniä ampunut, koiria ollut reilut 20v. Riistapeltoja teen joka vuosi. Hirvitorneja tehnyt lukuisia ja muita rakennelmia, siltoja, laavuja jne. Kameroita ostanut ja vienyt, että hirvijahti sujuisi hyvin. Talvisin olen käyttänyt kymmeniä tunteja teiden auraamiseen pelkästään hirvijahdin takia ja olen oman työntekijän työpanosta käyttänyt auraukseen, että metsälle pääsee. Korvauksena olen yhdesti saanut traktorin tankata seuran piikkiin.

Sitten, kun tämmöstä tekee vuodesta toiseen ja tulee alueelle esim joulukuussa runsaasti hirviä ja lupia olisi niin ne kaverit mahtuu yhteen henkilöautoon ketkä tulee apuun pyytämään ja se on monesti liian vähän kun näillä seuduilla paksun lumen aikaan pyydetään.

Siksi mieluummin alhainen hirvikanta, kun ei niitä metsästäjiä saa silloin kaveriksi pyytämään kun tarvii. Eli jos ja kun ei metsästäjistä ole hoitamaan suurta hirvikantaa niin se on parempi pitää pienempänä. Jääkööt lihanperässä kulkevat ja muut joutoukot esson paariin.