Keskustelut Metsänhoito Kaatokahvalla energiapuun korjuu Vastaa aiheeseen: Kaatokahvalla energiapuun korjuu

Vastaa aiheeseen: Kaatokahvalla energiapuun korjuu

Keskustelut Metsänhoito Kaatokahvalla energiapuun korjuu Vastaa aiheeseen: Kaatokahvalla energiapuun korjuu

Metsäpehtoori

Osaava kaveri tekee koneellisesti sen 50-100 kiintokuutiota päivässä. Tuntivauhti voi olla keskiarvollisesti jopa yli 10 kiinnossa. Kohde toki vaikuttaa aina paljon.

Luultavasti ei kaukaa haettua ole, että miestyönä ammattilaisella teetettynä olisi kolmestakymmenestä aina jopa sinne Arton 70 mottiin. En toki tiedä onko kiinnoista vai mistä moteista kyse, mutta luulisin kiinnoista olevan.

Itse olen saanut päivässä 10-18 kiintoa risua/kokopuuta tehtyä ilman kaatokahvaa. Huom. tuotoksen on ulkopuolinen ammattilainen laskenut. Toki olen aina tankillisen aikana kaatanut isompaa puuta mistä olen rungon karsinut sopivaan polttopuu paksuuteen ja loput jättänyt risukasaan. Loppu risu/kokopuu on tullut ojien vierestä ja pirun tiheästä koivun alle tulleesta kuusista mitkä olen harventanut kasvutiheyteen.

Eli jos tulisi vaan risusavottaa painettua niin tuotokset voisi olla kyllä kohtuu hyviä jo pelkästään ilman kaatokahvaa. Niin mitä se olisi kahvojen kanssa? 🤔 Tämä on oma huomioni asiasta.