Keskustelut Metsänhoito Mikä on paras reppuruisku boorille. Perus paineruisku, akku vai polttomoottori Vastaa aiheeseen: Mikä on paras reppuruisku boorille. Perus paineruisku, akku vai polttomoottori

Vastaa aiheeseen: Mikä on paras reppuruisku boorille. Perus paineruisku, akku vai polttomoottori

Keskustelut Metsänhoito Mikä on paras reppuruisku boorille. Perus paineruisku, akku vai polttomoottori Vastaa aiheeseen: Mikä on paras reppuruisku boorille. Perus paineruisku, akku vai polttomoottori

mettämiäs

Minä olen levittänyt ”hevosvetoisella” Birchmeierilla kymmeniä litroja vuosittain sekä Bortrackia että Tricoa ja onhan nuo tullut levitettyä. Käsikäyttöisen etu varsinkin tällaiselle ”kokeneemmalle” levittäjälle on keveys verrattuna moottoriperiin enkä pidä pumppaamista minkäänlaisena ongelmana; kyllä se on paino, mikä alkaa ensimmäisenä metsuria hiertää (”lähemmäs 30 kg” hirvittää jo ajatuksena). Olkahihnoja vähän suutarilla ”tuunasin” ja onnistuin menneenä kesänä Tricoa 110 litraa levittämään. Bortrackin seoksena olen myös käyttänyt samaa kuin Raivaajakin eli 5l Bortrackia ja 10l vettä. Hehtaarituotos on käytännössä pitkälti kävelynopeudesta kiinni eikä tuo tuotos ole ainakaan minun kohdalla enää vuosien mittaan noussut.