Keskustelut Tekniikka Sthil fs 460 ja Vastaa aiheeseen: Sthil fs 460 ja

Vastaa aiheeseen: Sthil fs 460 ja

Keskustelut Tekniikka Sthil fs 460 ja Vastaa aiheeseen: Sthil fs 460 ja

pikkutukki19

Joo oli ihan hyvä veto tihliltä ottaa se rasvanippa pois ja nyt kun se tuli takaisin niin on vaikeasti avattava. Näin ei liian innokkaat isännät tunge kulmaa täyteen rasvaa ja riko sitä. Kuten moni jo sanoikin tässä ketjussa niin kulmavaihteen särkee liialla rasvaamisella kun kylmä kulma työnnetään täyteen sitä rasvaa. Sitten rasvan menekki onkin taattu kun laakeritiivisteet on korkanneet ja kulma tyhjenee hetkessä. Tiedä sitten onko esim huskuissa ihan tarkoituskin että rasva menee laakereista läpi putkeen ja terän päälle mutta uudemmissa tilheissä näin ei ole ajateltu. Aika hyvin sen kulman tilanteen tuntee kun kylmää terää pyörittelee ennen ekaa tankillista. Jos terä pyörii ”nihkeästi” niin kulmassa on riittävästi tuoretta rasvaa. Jos se alkaa pyöriä kylmänäkin raikkaasti niin sitten on syytä miettiä rasvan laittoa. Edellisellä 490 mallilla sahasin 200 tuntia eikä tällaista tilannetta vielä tullut. Nyt on ajossa faceliftmalli enkä aio senkään kulmalle mitään temppuja tehdä ainakaan pariin vuoteen.