› Keskustelut › Metsänhoito › Suuri ja kattava valkohäntäpeurakeskustelu › Vastaa aiheeseen: Suuri ja kattava valkohäntäpeurakeskustelu
”Kuten olen sanonut, vapauttajat voisivat antaa näyttöä kauriin kohdalla. Muuten uskottavuus siitä, että peuran osalta vapauttaminen olisi perusteltu ratkaisu olemassa olevaan ongelmaan, puuttuu.”
Kauriin osalta olen sitä mieltä, että sen vapautus osui niihin aikoihin kun peurakanta räjähti käsiin. Ketä kiinnostaa kauriin ampuminen, jos peuroja on pilvin pimein? Itse asustelen alueella jossa peuroja on saanut vasta alkaa metsästää. Aiemmin tuli kauriita kytättyä, mutta nyt olen käytännössä lopettanut kauriin kyttäyksen ja siirtynyt peuraan. Samalla vaivalla saa 3 kertaa enemään lihaa kun ampuu peuran vs. kauris. Ja kun ampuu peuran tai kaksi niin sitten on omaan talouteen lihaa niin ettei tarvitse mitään muuta metsästää, kun ei pysty enempää syömään. Eli en vetäisi suoraa johtopäätöstä, että jos peuran metsästys vapautettaisiin niin kaatomäärät vähenisi.