Keskustelut Metsänhoito Metsään.fi kännykkään? Vastaa aiheeseen: Metsään.fi kännykkään?

Vastaa aiheeseen: Metsään.fi kännykkään?

Keskustelut Metsänhoito Metsään.fi kännykkään? Vastaa aiheeseen: Metsään.fi kännykkään?

kaupunkilainen

Jotenkin tuntuu siltä, että ensimmäisessä kirjoituksessani mainitut ohjelmat ovat kohtuullisen tuntemattomia. Puuta ostavien firmojen vastaavat tuotteet sensijaan tutumpia.
Se, tarvitsenko jatkossa melkoisesti maksavaa metsäsuunnitelmaa, on harkinnassa. Aikaa mahdolliseen uusimiseen on vielä kohtuullisesti, joten asia on laitettu mietintämyssyyn.
Joku kysyi; miksi tiedot pitää olla puhelimessa? Tuohon voisi vastata, että moinen tieto ei ainakaan minulle ole se olennaisin asia, vaan huomattavasti tärkeämpää on se, että näen kännykästä kuviokartat ja ennenkaikkea sen, missä juuri sillä hetkellä olen. Joskus on nimittäin tullut työstettyä naapurin nuoren metsän hoitoa. Molemmilla puoli rajaa oli päätehakkuu lähes samaan aikaan ja molemmat olivat istuttaneet samaa puulajia. Viidentoista vuoden aikana näkymä muuttuu melkoisesti ja jos rajaa ei ole kunnolla merkitty, niin raivurilla työstön kohde voi olla oma tai naapurin metsä.
Päädyin ottamaan käyttöön Kantoon ohjelman. Vuosilisenssin hinta (19.90€) ei päätä huimaa ja ohjelmassa on se hyvä puoli, että en pääse itse muuttamaan kuviotietoja. Jonkun mielestä moinen lienee huono ominaisuus, mutta meitähän on moneksi. Vuoden kuluttua katsotaan, miten jatketaan.
Kiitoksia vinkeistä ja tiedoista.

Kaupunkilainen