Käyttäjän wanhajätkä kirjoittamat vastaukset
-
No ei minua kiinnosta pätkääkään mitä autokuski ajattelee. Hehän on hinnoitelleet keikkansa tonneina. Ei se minun ongelma ole. Minulle on tärkeintä ottaa puu tarkasti niissä rajoissa mitä on kaupassa sovittu ja sillä selvä. Siinä on varmaan sitä jovainin isännätöntä rahaa jonka korjaan omaan kukkaroon kauppasopimuksen mukaan. Hitonko järkeä tuossa 5,5 katkonnassa olisi myyjän kannalta? Loppu sitte mettään, vai. Näin se vaan käy pystykaupassa näköjään. Terveisiä vaan harrastelijallekki siitä ”hukasta”. Suorittavahan juuri painotti että näin pitäisi tehdä eli niin on ohjeet!
wanhajätkä 12.9.2017, 14:50Jos se oli keskilapissa ni sama sälli…
wanhajätkä 12.9.2017, 14:29Nyhän mie sen hokasin….se hävikkihän täytyy olla samassa paikassa ku jovainin isännätön raha!
Meillä vierailee kaks pahaa otusta, hukka ja äkki. Onneksi ne ei oo metsään hyökänny. Koneissa ja verstaalla ne kyllä riehuu…
wanhajätkä 12.9.2017, 14:24AJ, siitä on kuitenkin lähes 30 vuotta….niin se aika kuluu…
wanhajätkä 12.9.2017, 14:19Juuri noin. Viimekeväänä menin sattumalta mettään ku autokuski siellä kiristeli kuormakettinkejä. Menin jututtamaan….mitens hurisee…päin vittua, kuka nämä on teheny…minä. Opettele poika perkele apteeraamaan oikein…jäi melkeen 11 tonnia kantavuus auki…se pittää ensin ottaa 5,5 kuitu ja jos mittaa on ni sitte mitä tulee tai jätä mettään. Sanoin etten tee näitä puita rekkafirmalle vaan MG mittojen mukkaan….vituttaa ajella tämmösiä lyhyitä kalikoita. Oli minua ainaki viistoista vuotta nuorempi pojittelemassa. Soittelin hankintamiehelle ja kerroin. Nauroi ja kertoi että täytyi olla nuorempi niistä omistajaveljeksistä, se on kärty. Jatka vaan samaan malliin. Eli ei ne ainakaan alakanttiin pyri puntaroimaan.
Eli johtopäätökseni; ainespuun hankintahakkaaja ottaa tarkemmin kuin firman kone joka lähettää motolle ohjeet apteerauksesta.
Mitenkäs siinä meneekään…hukkaprosentti hankinta versa pysty….missähän se 30 rosenttia sitte oikein luuraa..
wanhajätkä 12.9.2017, 12:05Uskomattomia tarinoita nuo jopa 30% HÄVIKIT. Sehän ois kuivuusprosentillaan käynyt jo klapipuuksi ilman kuivatusaikaa sellaisenaan. Pitää kyllä olla talvipuu ja hyvä kesä että luonnossa kuivaten pääsee edes klapeissa siihen. Mihin muualle se hankintahakkaaja sahaamansa puun hukkaa…
Minun moto on vanha eikä siinä kaliprointia tietokone vaadi. Kuitenkin ihan mielenkiinnosta pidän mittalaitteen ajantasalla. Tokihan minun menetelmät kontrolliin ei ole tohtorien tutkimus mutta mittalistat motosta ja puntarimittaus on ollut yhteneväisiä isommassa mittakaavassa. Onhan se otanta pienehkö mutta suuntaa-antava. Useita tuhansia motteja. erillaisista metsistä ja ympäri vuoden tehtynä…vain kesäkuu huoltotaukoa.
Mututietäjät. ”Tämä on totuus” sano vanha kommunistikin kommentoidessaan asioita…
wanhajätkä 12.9.2017, 11:19Senhän täytyy sitte olla totta. Sehän luki lehdessä.
wanhajätkä 12.9.2017, 10:27Mulla on varsin tarkasti kaliproitu mittalaite motossa. Kuitu kuitenkin menee vaakamittauksena. Eipä siinä juurikaan heittoja ole tullut. Oma kontrolli on hyvä. Näin minun kohdalla.
En ymmärrä mikä se timpan hävikki on? Minulla ei tule hävikkiä mottiakaan. Päin vastoin. Kyllä pystykaupassa latvuksiin jää sitä hävikkiä eri malliin. Siksipä keräänkin hakkuutähteet pystykaupankin jäljiltä. Motti on kuitenkin 18 ekua ja hakkuutähdettä kertyy n. 30% ainespuun määrästä.
Täällä nyt kommentoi asiaan tutustumattomat mutuasiantuntiat….toisella puut jää mettään ja toisella syntyy hävikkiä.
Ei sitä enää hullummalla ajeta. Mottona lienee ”Kun en tiijä enkä ymmärrä ni eppäilen”….
wanhajätkä 12.9.2017, 07:50Eipä mulla ole hankintapuuta metsään jäänyt. Varmempi menekki kai mulla lienee hankintapuulle kuin teillä. Ruotsi kyllä nielee kuidun.
Energiapuu odottaa kyllä odottaa osiltaan noutajaansa. Tili venyy mutta lähtee aikanaan. Ei se miksikään peitettynä mene….tosin tislaantuu kyllä ajan kans.
Harrastelija on lukenut kirjoituksiani kuin piru raamattua. MG-sopimus takaa että ostavat kaiken tuottamani puun. On vielä se takuuhintakin…..NouHätä…
wanhajätkä 12.9.2017, 07:31Tuosta kuutio kautta teho kysymyksestä. Vävy on 20 vuotta erikoismiehenä korjannut moottoreita kahden ison liikkeen korjjaamoilla. Ensin Wetterillä ja nykyisin Pörhöllä. Nämähän edustaa suurinta osaa suomessa suomessa myytävistä autoista Toyotaa lukuunottamatta. Jonkunlainen käsityshän siinä kerkeää muodostua.
Mikään merkki ei ole vielä onnistunut kehittämään pienikuutioista turbomoottoria kestäväksi. Nyt pelleillään päästöjen kanssa ja moottoreiden kehitys kestävyyden kannalta on ottanut takapakkia vuosikymmeniä.
Me täällä piiperretään kun nämä isot kansat tupruttaa juuri niinkuin haluaa. En osallistu tuon kehittelytyön kustannuksiin…