Käyttäjän wanhajätkä kirjoittamat vastaukset
-
Niin, otsikkohan on, metsänomistajan parempi auto….Onhan niillä Herlineilläkin mettää….ja ehkä hyviä ja parempiakin autoja.
Tuskin hybridihaapapalstan tuotolla saa edes hybridi autoa….voi saahakkin.
Täällä puhutaan jo kymmenien tonnien autoista. Aloittaja pani kuitenkin tavoitteen kymppitonniin… Itekki sorruin samaan.
wanhajätkä 18.12.2016, 20:58Jesse se taas loihi lausumahan….”voisihan se minunkin autossa olla mutta ei oo”… Kerranki olet itsellesi rehellinen!
Märkä unelma on ja siksi jää sulle se parempi auto.
Ois minunki autossa vaikka mitä mutta ku ei oo….empä osaa kaivatakkaan kyllä ku ajelen enemmän sillä paremmalla ku huonommalla
wanhajätkä 18.12.2016, 20:43Helpompi lienee sanoa mitä en ole tehnyt….no viulua enkä muitakaan soittimia. Nyt kun en ole enää businesmaailman oravanpyörässä ollaan vaimon kans varusteltu lähes täydellinen puusepän verstas koneineen. Koko ajan on metsästä kaikenlaista kuivumassa, eri puulajeja ja mitä metsästä löytyy. Nakerrellaan tarkkuuta vaativista pikku lipastoista rekiin….ja mitä nyt hoksataan….kalusteita lapsille ja semmosta…..ihan vaan harrastus
wanhajätkä 18.12.2016, 15:38Juuri noin ku plantner kertoi. Olin muun alan yrittäjä maatalouden ohella. 20 vuotta ja juuri noin se menee. Yrittäjäeläke on kallein.
Pointtihan on siinä että nuorenakin voi sairastua ja eläke lasketaan niinkuin olisit maksanut sitä varsinaiseen eläkeikään saakka. Ei siitä kannata tinkiä.
wanhajätkä 18.12.2016, 14:27Eihän palkansaaja tajua koko eläkemaksua. Työnantaja maksaa työntekijän palkan lisäksi työeläkemaksun joka nyt taitaa olla 24,6%.
Myel maksuprosentti esim n. 27000 työtulosta 12,75%.
Vain tyhmä väistelee myel maksua koska se on kaikista eläkevakuutuksista edullisin. Mata ja vapaa-ajan Mata tietenkin siihen päälle.
Kannattaako ottaa jos saa vakuutuksen. Kyllä. Vaimon kohdalla se realisoitui kun putosi keittiöjakkaralta kivilattialle, lonkka murtui ja kuolio tuli…siitä tapaturmaeläke. Olinpa sattumoisin maksanut sen kalleimman vakuutuksen, eivaikuta muut vakuutukset vähentävästi tähän eläkkeeseen. Nyt hän saa n. kolme kertaa suuremman eläkkeen kuin minun sairaseläke.
Koskaan ei tiedä milloin työura katkeaa kuin kanan lento…. nuo melan vakuutukset on lajinsa halvimpia.
Toki eläkkeiden myöntäminen on useimmiten monien valitusten ja muutoksen muutoksenhaku lautakuntien takana, Sairaspäivärahan kans ei sensijaan tartte tapella.
Hyvä sairaus/eläketurva ei ole koskaan pahasta….nihilisti niistä ei pääse nauttimaan jos jotakin sattuu.
”Mä olen mies….mä olen mies…jolle ei koskaan tapahdu mitään.” Niin sitä lauletaan
wanhajätkä 18.12.2016, 09:15No johan se nyt oli tiedossa että hakemuksia tulee aina lainmuutoksessa reilusti. 2 vuotta toteutusaika…. Eihän se tähän kuulu. Pitäs sen lain sallia siirtää varoja lajista toiseen. Kyllä nuo on selityksiä. Huonoa suunnittelua niin lainsäätäjältä kuin ministeriöltäkin.
wanhajätkä 18.12.2016, 08:46Uutinen se on tämäkin…. Kemeraa jää käyttämättä 13 miljoonaa.Viime vuonna reilu 8.
Metsäkeskuksesta kerrotaan että tilanne on parempi kuin viimevuonna. Miten niin. Jos jakamattomia tukia on kolme miljoonaa enemmän?
Lisäbudjetin 8 miljoonaa tuli tarpeeseen….miten niin?
Niinku…niinku… ne rahat oli väärällä momentilla….nuorenmetsän rahat loppu…muualle sitä kyllä sitte jäi.
Tuohan on silkkaa suunnittelemattomuutta ja osaamattomuutta laatia edes budjetti oikein. Mitä loisia me täällä pyrokratiassa elätämme.
Eihän tämä meille jotka asioista jotakin ymmärrämme ja seuraamme mikään uutinen ole.
Mellakkahan tästä täytyy nostaa ja vaatia päitä vadille. Vuosi vuodelta sama soutaminen ja huopaaminen.
wanhajätkä 18.12.2016, 08:24Nythän täällä puhutaan aivan otsikon vierestä. Parempi autohan tarkottaa sitä parempaa autoa. Ei sitä millä mettään mennään. Sehän vois Jesselläkin olla vaikka Cadillac.
Liuta hymiöitä….
Mettään menemiseen riittää poromiesmallin hiase….tulis vaan lähettyä. moni meistä on niin paljon ammattitaitosempi täällä pirtinpöydän äärellä nettimetsurina.
wanhajätkä 18.12.2016, 07:48LIenen niitä vanhanliiton miehiä. Hanskoista en oo löytäny yhtään sopivaa käteen. Kokoina tahtoo olla 11 suurin. Ei ne minun kouriin mahu kunnolla ja jos semmosen tiukan kortngin käteen vedät niin varmaan palelee. Mulla on onneksi mahtava ääriverenkierto 40 vuoden tupakoinnista huolimatta ettei käsiä juuri palele.
Eli kun hanskat on lähes poissuljettu niin:
Kylmänä kautena markkinoilta ostetut nahkaiset Yliveto A ykköset, työkintaat + niin iso, ihan siihen kintaaseen tehty lapanen joka istuu kintaaseen ja ”lukittuu” sinne. Iso kintas ja tiukka lapanen ei toimi. Kintas pyörii omia aikojaan . Sopiva lapanen ni kädellä saakin olla tilaa ja tuntuma säilyy. + kalvosvanttuut. kynsikkäät. mitkäne lie milläkin murteella. sormituntuma säilyy ihan hyvänä ja kintaat pysyy kuivana koska eivät juurikaan ulkopinnalta lämpene. ja villa on märkänäkin lämmin. Kalvosvanttuut tukkivat kintaan suun lumitiiviiksi. Työkinnas pitää solahtaa käteen kun vaan käden tökkää ia irtoaa kädestä helposti.
Ihan räkäkelillä sitte rouhekinttaat….niistä en tykkää kun sitä sormituntumaa ei tule…..
wanhajätkä 16.12.2016, 20:21Luulin tuota jesseä teinipojaksi. Taitaa olla silti fyysisesti olla jo aikamies vaikka röpinät on ku lammas tuohelle paskantas…
Saahan sitä tulla uskossaan autuaaksi. Ei sun jesse kannata uskontoa vaihtaa, Tuut vaan onnettomaksi jos pitäs antaa periksi. Siis älä istu japanilaiseen nykyautoon.