Käyttäjän wanhajätkä kirjoittamat vastaukset
-
Mulle on ihan sama mistä jesset tykkää ja mihin rahansa panee. Eihän se yhden auton kohdalla paljon heilauta.
Oma näkemyjseni perustuu parinkymmenen vuoden kokemukseen jolloin oli 10-20 autoa, yhtä vanhoja tai uusia. Eri merkkejä ja tehtaat ympäri maailmaa. Minun uskoni ja totuuteni oli ja on…..kyllä kaukoidästä tulee kokonaistaloudellisimmat….mukavuus onkin sitten jo makuasia….eikä siinäkään jaappani jää toiseksi
wanhajätkä 16.1.2017, 21:32Puhut jätkä kalliita sanoja. Näin se saattaa olla. En kuitenkaan sitä tilavuutta pitäs kuin yhtenä tekijänä. Suunta kyllä näyttää siltä
Kuitenkin raskaissa autoissa niinku minunkin tojo, kulutus putos 3-4 litraa kun vaihdoin 2,3 litrasen kolmelitraseen. näillä meidän rajotuksilla se vääntää ja lopottellee pienillä lierroksilla. Kyllähän ne kulutukset putoaa kautta linjan koko ajan.
Jos moottori säädetään meidän nopeuksille, optimaalinen vääntö 80-100 km tunnissa, Golfin kokoluokan autoissa kulutus jää alle neljän litran. Eurooppalaiset autot on tehty moottoriteille ja se säätö on meille päin persettä.
Moottoreiden uudelleen lastuttaminen on nykyaikaa. Ei pelkästään tehon etsintää. Mullekki on säädetty autoja jotka pääsääntöisesti vetää raskaita trailereita. Polttoaineen kulutus tällä optimoinnilla on pudonnut radikaalisti…eli väännön huppu 80/h. Tojo on vaan suojannu ohjelmansa niin hyvin että emme ole siihen päässeet käsiksi. Melkeen kaikkiin muihin se onnistuu.
Säätö maksaa nykyisin kai jotain 500
wanhajätkä 13.1.2017, 08:42Onnea vaan jesse valinnallesi. Vahva usko tekee ihmeitä. Olet jo valitsemassa seuraavaa vaikka tulevastakaan ei ole kokemusta juuri valokuvaa ja autokuumeessa ajettua lenkkiä enempää. Ei nyt anneta sen häiritä.
Tivottavasti se on se metsämiehen uusi parempi auto.
wanhajätkä 10.1.2017, 22:02Nyt kolahti postilaatikkoon kutsu viijä vaimon tiguaani huijausremonttiin….se on sitä wolkkaria….no, kohta muut merkit perässä
wanhajätkä 10.1.2017, 21:09Nordik green energialla lämmittelen. Nyt ku oli -40 nii 63 päätapit paukku. Tai yks vaihe. Pitää tasata kuormia.
wanhajätkä 10.1.2017, 19:07Eipä se tuttu verovirkailija auta. Veroilmoitukset valmistellaan millon missäkin päin maata. viimeksi jossain pohjoissavon kunnassa, sitä ennen Raahessa…..se siitä
Sama verolaki se on läpi Suomen. Kaksi verotarkastusta on ollut, toinen firmassa ja toinen maa/metsätaluden verotuksessa.
wanhajätkä 10.1.2017, 18:20Olen iloinen veronmaksaja. Mielellään maksasin vaikka miljoonan jos viivanalle jää riittävästi. Kruunulle osansa ja mulle omani…..ei mitään veronpäätösostoja. Kauppa vie kaiken mutta verottaja vie vain osansa.
Jonkuhan se on ”liitonmiestenkin” työttömyyspäivärahat maksettava.
Tappiota nyt kyllä taas tulee, kiitos metsäkeskuksen ”vatuloinnin”. Ei se niin näps ja kops tuo veroilmoitus synny. Riippuu tietenkin liikevaihdosta. Teen kyllä itse kirjanpidon ja veroilmoituksenki mutta loppusilauksen tekee asiantuntija. Silti melkeen joka vuosi täytyy tyhdä lisäselvityksiä.
wanhajätkä 8.1.2017, 21:54Eipäei. Ensviikolla saan vihdoin eteläafrikkalaisen hiluxinki peltikorjauksesta. Nyt oon ajellu palstalle 450 tuhatta ajetulla Nissan Almeralla. Hyvin oon mettään päässy silläkin. Lähtee lämmittämättä kovastakin pakkasesta ja on lämmin.
Oli mulla aikoinaan Pösö 504….sitä en kyllä lämmöllä muistele. Ja olihan meidän koulutaksi-volgassakin pösön tiisseli…
wanhajätkä 8.1.2017, 20:18Hyvä pakkanen, paha pakkanen… Hyvähän se pakkanen jos ei hulluksi äijy. Nyt oli 2,5 päivää neljässäkymmenessä. Eipä siinä koneita käynnistellä. Parikymmentä meillä on pakkasraja aamulla, saattaahan se iltapäivään kiristyäkki. Hyvähän se pakkasella on tehä, ei tule runkovaurioita. Keskikokoisella tekokoneellahan voi harvennuksella poimia runkoja ku marjoja ja kaataa ja puida ajouralla. Se on iso etu tuommosella kymmenenmetrin puomilla verrattuna keveisiin rimpulakoneisiin. Nila-aikanahan se on tarkkaa puuhaa kun pienikin hipasu leimaa puun. Meillähän routaa riittää yli vapun joten pehmeemmät paikat pystyy tekemään ilman juuristovaurioita. Luntakin on puolimetriä ja keväällä varmaan metri.
Joten hyvä pakkanen….nyt vaan lämpötila humpaa nollan ja neljänkympin välillä muutaman päivän välein. jos ei oo kova pakkanen ni on hitommoinen tuisku…se on talvea…
wanhajätkä 8.1.2017, 17:24Sano poijjalle että vaihtaa hijasen, vähenee ongelmat