Käyttäjän wanhajätkä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,031 - 1,040 (kaikkiaan 1,268)
  • wanhajätkä

Sammaa mieltähän me ollaan. niinku lammas tuohelle paskantastas. Niihän se menee… Tokitoki, voisit sinä mulle monia asioita opettaa…niin minäki sinulle jos nyt et oo ihan täysin oppinut….eppäilempä…vaimoki on kuulemma minua viisaampi ja aina.

wanhajätkä

Jätkälle terve

Meillä naapurin Matti haki maataloskoneteknikon papereilla Outokummun terästehtaan johtajaksi. Sen veljet arveliki etteihän Matista ihan käytännön hommiin ole mutta opettajanahan se menis…. oiskohan sulla vähän sama.

Teen hyvin tiivistä yhteistyötä entisen metsäkoulun, nykyisin se on  ammattiopisto. Mulla on vuosittain useita opiskelijoita harjottelijoina.Onhan he tietysti harjoittelijoita.  Moni niistä on kiittänyt niistä pikku kikoista joita pitkänlinjan jätkä on oppinu.

Istutksen opettelu ei oo niitä vaikeempia…

Rotareista, olimpa siinäkin porukassa vaan aika ei riittäny viikkokokouksiin Älä nyt, kyllä siellä ammattitaitoa riittääjoka alalle.

wanhajätkä

Harrastajalle tsemppiä. Toivossa on hyvä elää. Niin minäkin mietin. Harvensin nyt talvella 120 ha ojituksia ja tuhkaa panin 5800 hehtaari eli maksimin. Kadmium ja arseenipitoisuudet teki sen rajan. Booria pitäs tuosta tulla riittävästi. Nämähän on vähän uskon asioita mutta oskon vahvasti että kyllä kannatti. Lentotuhkalla ite stabiloituna kustanti 150/ha     ja 30 saa kemeraa. eli satku per hehtraari on kohtuullinen meni syteen tai saveen. uskoni on vahva että tuottaa….

wanhajätkä

Ei ole vielä kesästä vielä ku harras toive. Lunta on vielä pohjoisrinteissä puoli metriä ja tämän viikko hakataan vielä talvileimikoita rämeillä. Joet sentään alkaa pikkuhiljaa tulvimaan. Hienoa aikaa silti,piha sula ja linnut laulaa. Yöpakkasia pitelee vielä mutta kymmenen on päivisin tiukassa. Välihousuja saa pittää tällämenolla vielä juhannukseen. Näin Rovaniemellä.

Vaimo meni viikko sitten Ristiinaan, meijän eteläsavon paikkaan. Siellähän se rupes tosissaan kesää pukkaan….vikolla oli ollu 27 lämmintä. MHY:n urakoitsia oli kämmänny. Siellä oli pikku päätehakkuu ja varauduin istutusreissuun. Jostaki syystä oli jääny laikuttamatta joten siirtyy vuodella. Paska juttu.

wanhajätkä

Sattuipa toissapäivänä. Hinausautohan haki hiluksin taas peltikorjaamolle. No eiku hallille ja sieltähän löyty vanha tytön Almera. Lähin sillä naapurin isännän 85v.-synttäreille.Sepä haluski pysähtyä isännän postilaatikolle. Menin loppumatkan kävellen, ontuen pariviikkoa sitten vaihdetulla keinopolvella. Kerroin miten kävi. Paavo raapi päätään ja sano että ku ne multa kortinki peru. Ethän sie nuilla jaloilla kottiin pääse. Sinunhan pittää ostaa auto. Mennääs kattoon talliin.

Siellähän pojotti maaliman ehkä rumin auto!  Ehkä ihan minun näkönen. Farkku corolla vm-98. Parisataa tuhatta ajettu. Tehtiin kaupat. Ajelin sillä kottiin eikä natissu kori ja nieli savikkotien nimismiehen kiharat mallikkaasti. Pelkästään positiivinen ylläri. Taattua Toyota laatua. Kaikki tarpeellinen eikä mitään turhakkeita joita täytyy käydä huollossa kalliilla kuittailemassa. Sitähän se on useipien nykyautojen kanssa. Valoja vilkkuu koelaudassa niinku Dooriksen diskossa ja eiku roikan nokkaan, joku anturi herjaa. Maksaa ylleesä satasia. Liian paljon on kaikenmaaliman hilippeitä ja antureita. Eihän nuita voi pittää ku takuuajan.

Tuo taitaa nousta mulle kakkosautoksi. Nykysinhän on niin helppo ottaa ja poistaa liikennekäytästä. Vain neljä euroa ja hetki netissä trafin sivuilla.

wanhajätkä

Pitänee ostaa isohko tiisselimaasturi tuonne varastoon jos ne lopettaa sen tekemisen. Tiisseliä kuitenkin tehhään ja yhteen veroluokkaan siirryttäneen sitte ku ne vähenee…tai sitte nouskoon se vero…souvot kuhan on kunnon veturi jolla pääsee

wanhajätkä

No jesse…älä vain suutu…leikkiähän minä….se pösöhän sopii sulle ku suutarin peukalo sian perseeseen.

wanhajätkä

No toimittaja kysy ylä-lapin poromieheltä; Mitenkäs se tuo Lynxi, onko se jättäny sinua koskhan methän…no ei sevain ole jättäny…mie sen oon kyllä joutunu jäthän usiasti. Sama se taitaa käyvä jesselekki mettämiehen parempiauto valinnassa.

wanhajätkä

Jesse se vetelee kaupparatsuja kaveriksi perustellakseen metsämiehen parempaa autoa. Ei näy edustajia minun palstoilla. Voin kyllä antaa mönkijän sulle lainaan jos tulet käymään tutustumassa. Pääset palstoille perässä mihin minä menen paremmalla autolla

wanhajätkä

Kai olen vähän erikoinen hankintahakkaaja. Myyn miltei kaikki puutavaralajit eri ostajille. Kaikilla ostajilla on puulajeja jotka on läpikulku tavaraa…ei haluttua. Ihan mukavasti on menny viiden eri ostajan kanssa. Nyt on pikkusen päätehakkuuta ja kylessä ensharvennusta josta tulis hyvin pikkutukkia. Kahdelta isolta oon pyytäny tarjoukset pystyyn. Katotaan nyt hinnat ja sitten päätän puinko ite vai myynkö pystyyn. Kai sen päätehakkuun ainakin. Pikkutukkia en ala tekemään. Hintaero on niin pieni kuituun verrattuna ja en kai osaa koska raakkiprosentti on korkea…eli kuidun hinnalla menee. Ja mikä vitunvellominen niissä on. Ei kannata hankintana.

Koneketju pyörii vielä. Routaa on sen verran että ojikoiltakin vai lyhyiden ajourien varrelta tehdä. Varsiteiltä alkaa routa pettämään kun joutuu useita kuormia ajamaan samaa uraa. Ens viikolla sitten kangasmaille pariksi viikoksi. Sitten huoltotauko. Nyt onki kesäkuun alussa neuvottelut eri firmojen kans mihin aletaan vai aletaanko mihinkään. Vai tuleeko hankinnassa ihan välivuosi?

Taloudenkin sain tasapainoon kun tuo metsäkeskus suuressa armossaan alkoi tilittään rästikemeroja. Ei tää nii helppoa ole näinkään.

Esillä 10 vastausta, 1,031 - 1,040 (kaikkiaan 1,268)