Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset
-
Jatkuvasti samalla paikallisella perimällä ei valitettavasti saavuteta uudehkon metsänomistajan tavoitteita, vaan lähinnä päinvastoin.
Vaikutus on samankaltainen kuin ihmisillä tai eläimillä, jotka liian pienessä yhteisössä sukuuntuvat ja altistuvat sitä kautta erilaisille sairauksille.
Väestön ja eläinten liikkuvuus kiistattomasti vähentää perimästä aiheutuneita sairauksia.
Se on tietysti totta, että puiden muualta tuodun alkuperän pitää soveltua olosuhteisiin, eli siirtoetäisyys ei saa olla liian pitkä.
Toisaalta myös kasvupaikan olosuhteet eivät pysy samana ilmaston yms. muutosten takia.
Suomalainen metsäntutkimus on yli sata vuotta vanhaa, joten myös näitä asioita on ehditty tutkia hyvinkin paljon ja soveltaa käytäntöön.
Mm. metsänviljelymateriaalin alkuperä ja sijaintiedot ilmoitetaan meillä riittävän tarkasti.Juuri näin!
Ajatelkaapa, miten hyvin auto on kestänyt siinä mielessä aikaa, että se edelleenkin on niin kiinostava ja suosittu tekninen laite.
Yksityisautoilun kuolinkelloja on soitettu niin kauan kuin minä muistan, mutta eipä loppua ole vielä tullut, eikä tule.Samoilla linjoilla suunnilleen olen.
Tuo Venäjä on vain melkoinen kysymysmerkki, mitä siellä vielä tapahtuukaan.
Nyt on siellä jouduttu tekemään hyvin suuret ruoan hinnankorotukset samaan aikaan kun sosiaalietuuksia ja terveydenhoitomenoja joudutaan leikkaamaan.
Tämä johtaa tyytymättömyyden lisääntymiseen, joka taasen voi johtaa uuden ulkopuolisen uhkakuvan hakemiseen.
Muslimien tekokoset ovat taasen Venäjää ja länttä yhdistävä tekijä.On kiistaton tosiasia, että puiden kasvu on Suomessa nyt selvästi nopeampaa kuin aikaisemmin.
Syitä tähän on monia.
Parempi siementen ja taimien alkuperä, parempi maannuokkaus ja siinä erityisesti mätästäminen.
Vesitalouskin tulee hyvillä koneilla hoidettua kunnolla.
Ilmaston lämpenemisellä ja ilman puhdistumisella on puunkasvulle osaltaan myönteinen vaikutus.
Jos omistaja älyää vielä tehdä tai teettää varhaisperkauksen, taimikonhoidon, ensi- tai energiapuuharvennuksen sekä toisen harvennuksen ajoissa ja riittävän tehokkaana, on lopputuloksena jopa puolet lyhyempi kiertoaika, mihin meillä on joskus totuttu.Näyttää nämä autot aiheuttavan paljon kovempia keskusteluja kuin vaikkapa puunkasvatus.
Naisväki sanoo, että siinä vaiheessa kun mies alkaa arvostamaan muitakin autoja kuin omaansa, aletaan olla aikuistumisen kynnyksellä.
Sanovat myös, että me miehet olemme aina ikuisia pikkupoikia.
Taitavat olla tässä asiassa aikalailla oikeassa!Istutuksen jälkeen noissa oloissa ainostaan kuusen taimilla olisi mahdollisuus selviytyä, muilla taimilla ei.
Noissa oloissa maanmuokkaus, istutus ja jälkihoito on työlästä eli kallista, eikä onnistunut lopputulos olisi kuitenkaan varma.Älä hyvä Jesse ammu sanansaattajaa!
Julkaisin vain keskusteluaiheeseen liittyvän huomisen ohjelmatiedon!Näkyvin uudistus autoissa tulee olemaan rengaskoossa.
Kun kulutus pitää saada oikeasti alas, on vierintävastus saatava pienemmäksi.
Tämän takia uusien henkilöautojen renkaat kapenevat 175 paikkeille, ja vanteen halkaisija kasvaa 19 tietämiin.
Kumiosan korkeus nousee takaisin 65:een.
Tämähän nostaisi henkilöauton metsäajokelpoisuutta jos vain maanvaraa olisi riittävästi.Terroristien nenä ei kihise Suomeen, sillä täällä ei heillä ole hyvä olla.
Yritti tänne taannoin tulla eräs suurvaltakin, mutta kesken luovutti, kun huomasi, ettei täällä huonosti käyttäytyvää vierasta oikein hyvänä pidetä.
Kiitos laajan metsästysharrastuksen ja yleisen asevelvollisuuden, meillä kansalaisten ampumataito on hyvällä tasolla.A-studio
Yle TV1 klo 21.00 maanantai 12.01.2015Susikantaa vähemmäksi – susikiistat käännekohdassa?
Juontajana Annukka Roininen.Yleinen mielipide Suomessa on susikannan vähentämisen kannalla. Mitä siihen vastaavat susien suojelijat?