Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset
-
Eipä nyt ole muutamaan vuoteen tullut pikavoittoja, nuorenpana tuli joitakin.
Satun vai töiden ja asumisen takia säännöllisesti liikkumaan ko. sakorysän alueella, joten olen vähän niinkuin tarkkailupaikalla.
Kyllähän perjantait ja sunnuntait näyttävät kaikkein tuottavimpia päiviä ylinopeussakkojen suhteen olevan.
Viikonloppuliikenne on yhä enemmän myös muuttunut samaan aikaan molempiin suuntiin tapahtuvaksi.Täällä oli sunnuntaina taas runsaan paluuliikenteen ”sakkojuhlat”.
Poliisit ovat kehittäneet ovelia taktiikoita, joilla saalista saadaan nopeasti sellaisista uusista paikoista, mitä autoilijat eivät osaa etukäteen arvata tai muistaa.
Kevät toi myös moottoripyöräpoliisit mukaan remmiin.
Näyttää vahvasti siltä, että valtakunnassa on tässäkin asiassa suuria eroja.Nythän ei ole enää mitään ongelmaakaan, sillä vain he ovat mukana maksamassa jäsenmaksua, jotka kokevat saavansa siitä lisäarvoa.
Ei siinä ole toisilla nokan koputtamista.
Kukaan ei kiellä muitakin toimijoita perimästä jäsenmaksuja.
Ehkä näemme sen myös jatkossa tapahtuvan.MaalaisSeppo kiteytti asian hyvin.
Minultakin vähän aikaa sitten yhtiön ostamasta kaupasta lähti puita neljälle eri firmalle, eikä siihen maailmani kaatunut, päinvastoin.
Joskus on hieman vaikea ymmärtää näiden palstan valittajien syitä ja tarkoitusperiä.
Puita pitäisi kyllä saada kaupaksi ja niistä pitäisi saada mahdollisimman hyvä hinta, mutta näin ei saisi kuitenkaan tehdä.
Ota näistä nyt sitten selvä!Ei nyt Jesse sekoiteta koneenvalmistusta ja puukauppaa.
Koneenvalmistajat eivät itse tee puukauppaa, vaan tarvitsevat siihen operaattoreita jotka sitä kauppaa tekevät metsänomistajien kanssa.
Kun maltat hieman tarkemmin ja laajemmin perehtyä energiapuumarkkinoihin ja samalla myös Fixterin kehityshistoriaan, niin ymmärrät asian.Nythän sinä Jesse kirjoittelet ihan omiasi.
Metsänhoitoyhdistyksethän tämän koneellisen energiapuukorjuun toivat markkinoille, jonka jälkeen alalle tuli muitakin toimijoita.
Tulit energiapuukauppaan mukaan vasta joku vuosi sitten.
Oletko itse huomannut muistissasi mitään ongelmia?Pitkään jatkuneet Kreikan neuvottelut kansainvälisten rahoittajiensa kanssa ovat viime päivinä saaneet uutta puhtia uutistoimistojen mukaan. Tosin edelleen on epäselvää, saadaanko sopimusta aikaiseksi ennen määräaikaa, joka on 11. toukokuuta. Tuolloin euroalueen valtiovarainministerit kokoontuvat käsittelemään Kreikan sopimusta.
Edellisen kerran Kreikan asia oli esillä euromaiden valtiovarainministerien kokouksessa viikko sitten Riiassa. Tuolloin lopputulos oli se, että euromaiden ja Kreikan valtiovarainministeri Gianis Varoufakisin sukset menivät täysin ristiin.Kreikalla oli torstaina ongelmia maksaa eläkkeet yli kahdelle miljoonalle ihmiselle.
Kreikan hallituksen mukaan maksamista viivytti ”tekninen ongelma”.
Mitään teknistä ongelmaa ei kuitenkaan ollut, vaan viivästys johtui siitä, että valtion eläkerahastosta puuttui vielä tiistaiaamuna useita satoja miljoonia euroja.Tiistaina valtion sosiaaliturvarahasto IKA viivästytti eläkkeiden maksua lähes kahdeksan tuntia. Raskaasti tappiota tuottava rahasto joutuu tukeutumaan valtion budjettiin, jotta se pystyy hoitamaan velvollisuutensa.
Kreikan hallituksella oli vaikeuksia maksaa eläkkeitä ja julkisen puolen palkkoja myös helmi- ja maaliskuussa.
Euroopan keskuspankin (EKP) neuvosto on tänään pitämässään puhelinkokouksessa nostanut Kreikan pankeille tarjottavaa ELA-hätärahoitusta 1,4 miljardilla eurolla 76,9 miljardiin euroon.
Samalla EKP viesti Kreikalle, että jatkossa rahoituksen saaminen voi vaikeutua, jos maan hallituksen ja EU:n väliset rahoitusneuvottelut pysyvät umpikujassa.
EKP:n viikoittaiset ELA-päätökset heijastavat talletuspakoa Kreikan pankeista. Likviditeettipuskurit pyritään pitämään kolmessa miljardissa eurossa, jotta Kreikan keskuspankilla on aikaa reagoida mahdollisessa hätätilanteessa.
Kreikkalaispankit ovat joutuneet turvautumaan ELA-rahoitukseen sen jälkeen, kun EKP ilmoitti helmikuussa, ettei se hyväksy enää Kreikan valtion joukkovelkakirjoja keskuspankin tarjoaman rahoituksen vakuudeksi.
Taloussanomat
Korvaukset ajoneuvoista maksetaan vasta sodan tai muun kriisin jälkeen.
Rahan arvo ja rahan nimikin ovat voineet siinä vaiheessa jo muuttua.
Eipä ollut 1939 rahan arvosta paljoakaan jäljellä sodan loputtua.