Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 26,251 - 26,260 (kaikkiaan 26,949)
  • Visakallo Visakallo

Enhän minä itseäni tarkoittanut, vaan monia muita.
    Eihän aloittaja minulle ole kiukutellut.
    Jesse ei näköjään ole lukenut kommentteja läpi.
    Keskustelun kieltäjää ei minusta saa millään, päin vastoin.
    Tiedän vallan hyvin, että mielipiteeni eivät moniakaan miellytä, mutta se ei ole tarkoituskaan.

Visakallo Visakallo

Sittenhän asia on jo hoidossa ja kiukuttelu tällä palstalla on turhaa.
    On aika vaikea käydä asiallista keskustelua, kun aloittaja aloittaa kiukuttelun jos joku esitää aivan asiallisia vasta-argumentteja.

Visakallo Visakallo

Kyllähän minun mielestäni maksukyvyttömille ja -haluttomille, sekä muuten mtk- ym. -kammoisille olisi syytä olla ihan oma etujärjestö.
    Ilmassa on aivan turha tyytymättömien kitinää ja valitusta. He voivat aivan hyvin perustaa itselleen ihan oman järjestön. Saataisiin tällekin alalle lisää kilpailua.
    Minä olen ikäni liiketoimissani olleena rahastanut ilman mitään tunnontuskia niin kapitalistit kuin kommunistit ja kaikki siltä väliltä. Pääasia on ollut, että rahat ovat olleet oikeita!

Visakallo Visakallo

Kuka olisi uskonut runsas vuosikymmen sitten, että kevään 2015 iloiset talousuutiset tulevat metsäteollisuudesta ja telakalta.

Tuolloin uskottiin ict:n ja biokemian voimaan, etenkin metsäteollisuus oli Suomessa auringonlaskun ala. Nyt metsäteollisuus on noussut suurimmaksi investoijaksi kotimaassa, ja Turun jo menetetyksi luultu telakka kukoistaa uuden omistajan hoivassa.

Vaikka nyt menestyvät toimialat ovatkin perinteisiä, on muutos niiden sisällä ollut suurta. Metsäteollisuus kurkottaa kohti biotaloutta, joka on biokemiaa ja korkean jalostusasteen tuotantoa. Nyt valmistettavissa risteilyaluksissa sanotaan olevan huipputeknologiaa keskikokoisen ydinvoimalan verran, vaikka telakan tarjoamista työtehtävistä tulee aina ensimmäisenä hitsaaja mieleen.

Telakkateollisuudessa verkottuminen ja tiivis alihankkijaketju ovat jo nykypäivää. Kansantalouden etu olisi, että biotalouteen investoivat metsäjätit pyrkisivät samaan.

Kauppalehti

Visakallo Visakallo

En oikein ymmärrä, mitä moitittavaa siinä on, jos MTK sijoittaa rahojaan suomalaiseen teollisuuteen?
    Yhtälaillahan sieltä on sijoitettu Metsäliittoon ja moneen muuhun yritykseen.
    Olisi sitten parempi viedä nekin rahat ulkomaille?
    Puunmyyjähän siinä eniten hyötyy, kun puulle luodaan lisää kysyntää.

Visakallo Visakallo

Onkos se ongelman kiistämistä tai vähättelyä, jos esittää selkeää ratkaisumallia?
    Suomalainen metsäväki on aikojen saatossa kokenut niin paljon kaikenlaista muutosta ja ongelmaa, että olen täysin varma, että tästäkin selvitään.

Visakallo Visakallo

Vihreät haluavat kyllä lisää ihmisiä, mutta heille ei voisi tuottaa Suomessa riittävästi ruokaa ja energiaa.
    Kovin rankkaa politiikkaa.

Visakallo Visakallo

Ruotsin autoliitto kritisoi ankarasti Volkswagenia siitä, ettei yhtiö ota vastuuta autojensa jakoketjuvaurioista. Järjestö julkaisi listan autovalmistajan merkeistä ja malleista, joiden ostamista se neuvoo harkitsemaan kahteen kertaan.

Järjestön mukaan Volkswagen ei ole ottanut vastuuta virheestä, vaan maksattanut sen kuluttajilla ja vakuutusyhtiöillä. Jakoketjuvaurio voi pahimmillaan rikkoa moottorin niin pahasti, että se joudutaan vaihtamaan.

Ruotsissa Motormännenin kannasta on uutisoitu viime päivinä laajasti. Paikallinen lehdistö pitää varoituksen antamista hyvin poikkeuksellisena. Samalla on kerrottu, että USA:ssa Volkswagenilla on ollut asian tiimoilta takaisinkutsukampanja. Ruotsissa kampanjaa ei ole ollut.

Volkswagen myönsi vuonna 2012 Auto Bild- lehdessä, että VW:n autoihin on asennettu alihankkijan valmistamia virheellisiä jakoketjuja. Tästä huolimatta Volkswagen ei ole ottanut vastuuta, koska ei tiedetä, mihin autoihin virheellistä ketjua on asennettu.

Ruotsin autoilijoiden etujärjestö Motormännens Riksförbund julkaisi viime viikolla listan niistä automerkeistä ja malleista, joissa mahdollisesti voi olla 1,2- tai 1,4-litrainen TSI-moottori. Aftonbladetin mukaan lista koskee mallivuosia 2006-2014:

Volkswagen: Polo, Golf, Beetle, Jetta, Tiguan, Touran, Passat
    Audi: A1, A3 (moottoriperheen mallinimi on Audilla TFSI)
    Skoda: Fabia, Yeti, Rapid, Superb, Octavia.

Kauppalehti

Visakallo Visakallo

Kukin metsäkuvio uudistetaan ajallaan, ja sillä tavalla ne muodostavat väkisinkin eri sukupolvet ylittävän ketjun.
    On toki melko harvinaista, että olisi tullut hyvin nuorena omistajaksi kokonaan paljaaksi hakatulle suuremmalle metsätilalle, jonka olisi sitten omana elinaikanaan kokonaan hoitanut ja kasvatellut päätehakkuuseen.
    Yleisemmin metsätiloissa on eri-ikäisiä kuvioita, joita sitten vanhimmasta päästä uudistellaan.
    Itse pääsin aloittamaan aktiivisen puuntuotannon alle parikymppisenä, ja nyt yli 40 vuoden työrupeaman jälkeen olen itsekin yllättynyt tuloksista.
    Puut ovat todellakin hyvin hoidettuna kasvaneet huomattavasti nopeammin kuin mitä osasin aikanaan odottaa.
    Aivan samaan tulokseen on päätynyt myös Suomen virallinen metsäntutkimus.
    Puuntuotanto on harvoin aivan pelkkää puunkasvatusta ja myyntiä, sillä myös metsätiloja ostetaan ja myydään koko ajan.
    Metsäteollisuuden uudet näkymät ovat nyt johtaneet siihen, että tällä hetkellä kaikkein kysytyimpiä metsätiloja ovat hyvään tuottokuntoon laitetut runsaspuustoiset tilat.
    Olen siis vallitsevaan tilanteeseen erittäin tyytyväinen.

Visakallo Visakallo

Se on Jesse tämä maailmanmeno joskus sellaista, että aina välillä joudumme omiakin käsityksiämme tarkistamaan.
    Jos nyt metsäalasta puhutaan, ei tästä nyt vielä niin montaa kuukautta ole, kun tälläkin palstalla muutamat puhuivat aringonlaskun alasta.
    Sahauskin piti loppua lähes tyystin ja tukkien hinnat mennä maanrakoon.
    Oletko Jesse kuullut koskaan sellaista vanhaa viisautta, että ongelmat ovat luotu ratkaistavaksi, ja juuri ongelmanratkaisijat menestyvät elämässä parhaiten.
    Kenenkään eliniällä ja metsien sen jälkeisellä kohtalolla on aivan turha spekuloida, sillä se ei johda mihinkään, koska pitävää takuuta ei niissä asioissa ole kenelläkään!

Esillä 10 vastausta, 26,251 - 26,260 (kaikkiaan 26,949)