Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 26,181 - 26,190 (kaikkiaan 26,979)
  • Visakallo Visakallo

Kyllä mahtuu raivaussaha Yetiin sisälle.

Katsoin meille viimeksi tehtyjen metsäteiden metrihintoja ja vertasin niitä nykyisen etuvetoisen autoni ja sen nelivetoisen mallin hinnaneroa.
    Kilometrin verran ympärivuoden puunkuljetukseen soveltuvaa metsätietä on sillä rahalla meille syntynyt.

Visakallo Visakallo

Verotuksen ja siten verokertymän suurin ongelma on, että suurituloiset ja varakkaat voivat valita minne maksavat veronsa, jos ylipäänsä maksavat niitä ollenkaan.
    Veropohjamme on kaventunut rajusti yli 20 vuoden ajan.

Visakallo Visakallo

Miten sitä nyt sanottiinkaan, että autolla jatketaan jos oma ei riitä, – vai miten se nyt oiken menikään…?

Visakallo Visakallo

Olen jo seitsemän vuotta osallistunut talkoisiin.
    Vuodesta 2008 lähtien tuloni ovat olleet selkeästi pienemmät kuin sitä ennen, johtuen yritystoiminnan tuottojen ja puunhinnan putoamisesta.
    Samaan aikaan palkansaajien ansiot ovat nousseet yli 10%.
    Työttömäksi joutuneet ja yrittäjät joutuivat täysimääräisesti vastaanottamaan finanssikriisin vaikutukset, mutta työpaikkansa säilyttäneiden palkat vain jatkoivat nousemistaan.
    Olen onneksi pystynyt auttamaan useita heikommassa asemassa olevia mahdollisuuksieni mukaan.
    Se ei ole minulle vaikeata, sillä yrittäjillä ei ole saavutettuja etuja, joita pitäisi yleislakolla puolustaa.

Visakallo Visakallo

Viimeiset lähes 60 vuotta mitä minä olen elänyt, ei ammattiyhdistysliike ole muuta tehnytkään kuin uhkaillut ja kiristänyt lakoilla jopa yleislakolla.
    Kaipa sen tekevät nytkin.
    Jostain syystä vain äänestäjät eivät sellaisesta tunnu enää pitävän, osaisikohan Wiljami vastata miksi?

Visakallo Visakallo

Jos AMMATTIMIEHELLÄ olisi sitä järkikultaa ollut päässä vähän enemmän, ei nyt tarvitsisi painavan sahan kanssa töitä painaa ja vuokraisännälle vuokria maksaa, vaan voisi vietellä lokoisia eläkepäiviä palmun tai viiniköynnösten alla ja kirjoitella aikansa kuluksi tänne palstalle.

Visakallo Visakallo

Ranen kanssa kyllä samaa mieltä, mutta Kreikka tulee valitettavasti kesän aikana Suomen eteen muutaman miljrdin laskun muodossa. Siten maittemme tiet kohtaavat, vaikka emme sitä haluaisikaan.
    Venäjä puolestaan aiheuttaa jatkuvasti lisähuolta ja -kulua Suomelle laajentumispyrkimyksillään.
    Putin sanoi, että Venäjän ja Naton sota olisi mieletön ja siten pois laskuista, mutta Natoon kuulumattomista naapurimaista hän ei maininnutkaan mitään.

Visakallo Visakallo

Wiljamille sanoisin, että valitettavasti juuri ammattiyhdistysliike on Suomessa se voima, joka kaikkein eniten ottaa niiltä joilla menee kaikkein huonoiten ja antaa niille joilla on jo kaikkea.
    Työttömäksi joutunut katsoo vierestä, kuinka työpaikkansa säilyttänyt saa palkankorotuksensa, ja peruspäivärahalla oleva katsoo vierestä, kuinka ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa saava saa osan siitä rahasta minkä peruspäivärahalla oleva on maksanut, mutta ei voi sitä saada.
    Julmaa ja ihmisarvoa alentavaa politiikkaa ammattiyhdistysliikkeeltä!
    Toivottavasti uusi hallitus saa tämän äärimmäisen vääryyden kitkettyä maastamme.

Visakallo Visakallo

Kreikan valtion oman rahoitusyksikön viimeksi maaliskuun lopussa päivittämän velkaraportin mukaan valtiolla oli tuolloin tiedossa velkakirjalainojen ja muunlaisten lainojen lyhennyksiä täksi vuodeksi runsaan 20 miljardin euron verran.
    Luku muistuttaa, että valtiolla on muitakin velkoja maksettavanaan kuin IMF:n ja EKP:n velkomat lainat.
    Vuosikymmenen loppuun mennessä Kreikan valtiolta erääntyy erityyppisten pitkäaikaisten lainojen lyhennyksiä lähemmäs 60 miljardia euroa ja korot päälle.

Edes näin suuret velkojen lyhennykset eivät aiheuttaisi vaikeuksia, jos Kreikalla olisi pääsy velkakirjamarkkinoille ja se voisi hakea uutta lainaa vanhojen maksuun niin kuin muut euromaat tekevät Suomea myöten.
    Ongelmia on kuitenkin odotettavissa, sillä ainakaan tällä haavaa Kreikan valtio ei saa markkinoilta pitkäaikaista tuoretta lainarahaa enää millään hinnalla.

Visakallo Visakallo

Olen ensimmäisen kerran ollut Neuvostoliitossa vuonna 1967 ja siitä eteenpäin eri puolilla aika säännöllisesti siellä myös asuen.
    Ajat muuttivat toki matkan varella valtioiden ja johtajien nimiä, mutta historia ja kansat eivät muutu miksikään.
    En mielestäni oikein tunnista itseäni noista Jessen pintapuolisuusväittämistä, mutta jokaisellahan meillä on toki oikeus omiin mielipiteisiimme, ovat ne sitten mitä hyvänsä.

Esillä 10 vastausta, 26,181 - 26,190 (kaikkiaan 26,979)