Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 24,491 - 24,500 (kaikkiaan 24,762)
  • Visakallo

    Puuhaa ja seikkailuja on varmasti luvassa…
    Keräätkö itse ne kylvettävät siemenet?
    Koivun siemenen itävyysprosentti saattaa vaihdella todella rajusti, eli koeidätys on aina syytä tehdä ennen kylvöä. Itävyysprosentti kun ei ole koskaan lähelläkään havupuun siementen tasoa.
    Joka tapauksessa siemeniä on kylvettävä niin paljon, että jalkaa livettää, – niin se luontokin tekee.
    Kunnon laikut tai mättäät on myös tehtävä kaivurilla, muutoin voit unohtaa koko homman.

    Visakallo

    Meillä Suomessa jostain syystä helposti unohdetaan, että muualla pienituloisen ei ole pakko ajaa vanhalla autolla.
    Meilläkin nyt kesällä kokeilukäyttöön tuleva 1500 euron arvoinen vanhan auton romutusseteli on ollut monissa maissa käytössä jo vuosia.
    Pienet ja vähäpäästöiset autot maksavat muualla vain 5000 euroa.
    Kun tästä hinnasta saa vielä vanhan auton romutushyvityksen, ei uuden auton hankinta ole pienituloisellekaan kovin korkean kynnyksen takana.

    Visakallo

    Autotuojat ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio sanoo Helsingin Sanomissa, että Suomi voisi luopua autoverosta kokonaan ja vieläpä niin, että valtion verotulot eivät vähenisi yhtään.
    Kallion ratkaisu löytyy vuosittain perittävästä ajoneuvoverosta.

    Suomessa on rekisterissä kolme miljoonaa autoa, ja jos ajoneuvoveron perusvero nousisi nykyisestä vajaasta 200 eurosta noin 500 euroon, vuotuinen perusveron kokonaispotti – ilman dieselveroa – kasvaisi 500-600 miljoonasta 1,5 miljardiin euroon.
    Se takaisi valtiolle tasaisen verotulon riippumatta siitä, minkä verran autoja myydään.

    Autokaupalla ei olisi muuta mahdollisuutta kuin siirtää alennus hintoihin. Jos se siirtäisi sen katteisiin, kuluttaja äänestäisi jaloillaan: Tallinnaan on kovin lyhyt matka.
    Suomessa auton keskimääräinen romutusikä on 20,3 vuotta eli viisi vuotta korkeampi kuin EU-maissa keskimäärin.

    Uusi rekisteröintiasetus sallisi EU-kansalaisen käyttää vapaasti autoa, joka on rekisteröity mihin tahansa toiseen EU-maahan. Sen jälkeen suomalainenkin voisi liisata ajopelinsä vaikka Bulgariasta.
    Toinen on uusi päästöjen mittausmenetelmä, joka veisi mittaajat laboratorioista tien päälle. Samalla kiristettäisiin päästövaatimuksia. Se nostaisi väistämättä kulutuslukemia, jotka taas nostaisivat päästöarvoja. Se panisi Suomen nykyisen, hiilidioksidipäästöihin perustuvan verotuksen kertaheitolla sekaisin.

    Visakallo

    MaalaisSeppo kiinnitti huomiota aivan olennaiseen asiaan.
    Jos verovaikutus olisi otettu huomioon, olisi ne laskelmat todennäköisesti jääneet julkaisematta.
    Yhdessäkään laskelmassa ei myöskään ole otettu latvusmassan ja / tai kantojen raha-arvoa huomioon.
    Yhdessäkään laskelmassa ei myöskään ole ollut jatkuvan kasvatuksen hoitotöiden kulut mukana, vaikka jaksollisen kasvatuksen kulut on kyllä muistettu huomioida.
    Jos joku nimittää tällaisia vertailuja tietelliset kriteerit täyttäviksi tutkimuksiksi, ei ole rehellinen, tai ei ole kovin hyvin perillä biologiasta eikä taloudesta.

    Visakallo

    Juurikin näin.
    En ole vielä sitkeästä etsimisestä huolimatta löytänyt euromääristä vertailulaskelmaa eri kasvatusmuotojen välillä, eli sellaista, jossa kaikki tekijät otettaisiin rehellisesti ja tasapuolisesti huomioon.
    Onko toisilla havaintoa sellaisesta?

    Visakallo

    Loppujen lopuksi täysin eri autoja on markkinoilla aika vähän, sillä valmistajat ovat vuosien myötä fuusioituneet ja omistavat toisiaan ristiin.
    Yleisin yhteinen osa taitavat olla alustat, joita sattaa käyttää puolenkymmentäkin eri merkkistä autoa.
    Koritkin saattavat olla samoja, mutta ne on vain lisäosilla tuunattu näyttämään hieman erilaisilta.
    Moottorit ja sähkölaitteet ovatkin olleet jo pitkään yhteiskäytössä.
    Esim. tuo Jessen mainitsema Citroen Cactus on lähes sama kuin Mitsubishin ASX.
    Monesti eri merkkisiä autoja valmistetaan jopa samassa tehtaassa vierekkäisillä linjoilla.

    Visakallo

    Muutamaa uudempaa Toyotaa olen päässyt kokeilemaan, enkä kyllä lähtisi niitä moittimaan.
    Ovat mielestäni kehittyneet parempaan suuntaan.
    Näkyi Toyota nousseen takaisin maailman suurimmaksi autovalmistajaksi.

    Visakallo

    Pahkanaamalle vastaan, että olen aidosti riippumaton, henkilökohtaisella omistajavastuulla toimiva puuntuottaja.
    Tätä olen ollut neljättäkymmentä vuotta.
    Kilpailutan puukaupat ja metsänhoitotyöt.
    Alueellamme on lähes kymmenen puunostajaa ja useampia yksityisiä metsänhoitoyrityksiä metsänhoitoyhdistyksen ja metsäyhtiöiden metsänhoitopalvelujen lisäksi.
    Pottiputken, raivaussahan ja moottorisahan kanssa on tullut otettua askelia suunnilleen maapallon ympäri.
    Voit hyvä Pahkanaama olla aivan varma siitä, että laulan täällä tasan tarkkaan vain omia laulujani!

    Visakallo

    Kaikkein tärkeintä on mielipiteen vapaus.
    Siitä kaikki lähtee myös tällä palstalla.
    Jokaisella on tasavertainen oikeus mielipiteisiinsä, eikä kenenkään tarvitse tästä oikeudesta luopua.
    – Ei, vaikka ne mielipiteet eivät aina kaikkia miellyttäisikään.

    Visakallo

    Sähkön siirtoyhtiöt käyttävät parhaillaan valtavia summia maakaapelointeinin, mutta tekevät taajamissa!
    No, näin he vain täyttävät Eduskunnan säätämän lain velvoitteen, joka edellyttää rakentamaan maakaapeloidun yhteyden tietylle prosennttimäärälle sähköasiakkaista.
    Eihän tämä luonnollisesti yhtään sähkövarmuutta lisää, mutta lain kirjain kyllä täyttyy!

Esillä 10 vastausta, 24,491 - 24,500 (kaikkiaan 24,762)