Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 24,481 - 24,490 (kaikkiaan 24,762)
  • Visakallo

    Meneekö se niin, että se alv menee kyllä myyjälle, mutta pääomatulovero lasketaan ja maksetaan alvillisesta puunhinnasta?

    Visakallo

    Tuli viime kesänä ajettua tuon Punkaharjun läpi.
    Edellisestä kerrasta olikin vierähtänut aikaa yli 30 vuotta.
    Kokemus oli nyt jonkinlainen pettymys.
    Liekö aika kullannut muistot, mutta 80-luvulla harju näytti paremmalta kuin nyt.

    Visakallo

    Onko yleensä sitten joku ostanut taimia tai metsänhoitopalveluita ilman kilpailutusta? – tai myynyt puita?

    Visakallo

    USA:ssa tieturvallisuudesta vastaavan viranomaisen saamien ainakin 30 valituksen mukaan Fordin F-250, F-350, F-450 ja F-550 -mallien pickupien moottorit ovat sammuneet selittämättömästi. Autot on valmistettu vuosina 2011 ja 2012.

    Auton kojelautaan oli syttynyt valo tekstillä ”pysähdy turvallisesti nyt”, ja samaan aikaan moottori lakkasi toimimasta. Auto ei käynnistynyt uudelleen ja piti hinata huoltoon.
    Ohjelmointi esti siirtämästä autoa turvalliseen paikkaan.

    Tieturvallisuutta valvovan viranomaisen mukaan kyse on dieselautojen hiukkassuodattimen takana olevan pakokaasusensorin viasta. Ford kutsui takaisin noin 3 000 avolavapakettiautoa toissa vuoden lokakuussa, mutta selittämättömät sammumiset ovat jatkuneet.
    Taloussanomat

    Visakallo

    Olette varmasti huomanneet, että autoliikeissä tarjotaan lähes aina ensimmäiseksi rahoitusvaihtoehtoa.
    Käteiskauppakin kyllä käy, mutta sitä ei aktiivisesti tarjota.
    Tämä johtuu siitä, että automyyjät saavat erikseen provision auton myynnistä ja rahoituspaketin myynnistä.
    Joissain tapauksissa rahoituspaketin provisio voi olla myyjälle jopa suurempi kuin autonmyyntiprovisio.

    Visakallo

    Roisto Reipas puki sanoiksi juuri sen, mitä en itse ole kehdannut Reimalle sanoa.

    Visakallo

    Niin, jos MTK saisi neuvoteltua sähköyhtiön kanssa sopimuksen siitä, että metsänomistajat saisivat sähköyhtiöltä korvauksen reunametsien hoidosta, niin Pihkatappi luonnollisesti kieltäytyisi siitä…

    Visakallo

    Volkswagen hankki Audin omistukseensa jo vuosikymmeniä sitten. Skodankin se on omistanut jo reilut parikymmentä vuotta.
    Kummankin merkin perusrakenteen alta löytyy totta kai samoja ratkaisuja, mutta suoranaista ”brand-engineeringiä” Skodan kohdalla ei ole harrastettu. Sen mallit ovat täysin omannäköisiään autoja – paitsi nyt kun Seat Toledo -nimi esiteltiin uudelleen. Kyseessä on Skodan pienemmän keskiluokan auton, Rapidin kanssa saman peruskorin jakava kulkine.

    Tehokkuusajattelun mallimaa Japanikaan ei ole täysin säästynyt brändisuunnittelulta. Lexus-automerkki perustettiin aikanaan, että Toyota saisi kalliimman pään edustusautojaan myytyä Yhdysvalloissa.
    Toyota GT86 ja Subaru BRZ – sama auto.
    Toyotan ja Subarun yhteistyönä valmistamaa urheiluautomalli GT86:sta myydään meillä sekä Subaruna että Toyotana, Yhdysvalloissa myös Scionina.

    Honda taitaa valmistaa tänä päivänä autoja vain itselleen, vaikka aikanaan sekin valmisti Rovereita enemmän tai vähemmän uudelleen merkitettynä Roveriksi.

    General Motors on yksi aktiivisimmista brändisuunnittelijoista. Sen meillä kohtuullisen hyvin myyvä Opel Mokka-pikkumaasturi on tarjolla myös Chevrolet’na, Buickina ja Vauxhallina. Näistä Chevy tuli tarjolle vasta vuotta myöhemmin kuin Opel tai Buick.
    Perinteinen merkki Buick myy muuten myös Opel Insigniaa omalla nimellään, Regalina. Sen kanssa samalle, mutta Saab 9-5:n tavoin akseliväliltään pidennetylle pohjalevylle, perustuu myös Buickin isompi sedan-korinen Lacrosse.

    Useat autonvalmistajat pienistä suuriin ovat jo visioineet, että ne pärjäisivät tulevaisuudessa kenties vain kahdella tai kolmella peruskonseptilla – pienistä kaupunkiautoista isoihin edustusautoihin.
    Missä lopulta menee Skodan ja Audin tai Toyotan ja Lexuksen raja?
    IS

    Visakallo

    Poikkeuksellisen pahat sähköviat opettivat:
    ”Yhteistyötä maanomistajien kanssa lisätään”.

    Laajat sähköviat ovat kiusanneet tuhansia Savon Voiman asiakkaita vuodenvaihteesta alkaen ja sähköasentajat ovat tehneet jopa 16 tunnin työpäiviä ja vapaapäivät ja lepo ovat jääneet vähiin.

    ”Enemmän pitää tehdä yhteistyötä maanomistajien kanssa ja olemme sopineet MTK:n kanssa palaverin yhteistyöstä johtokatujen reuna-alueiden suhteen”.

    Sähkökatkotilanteesta koituu Savon Voimalle ainakin yli 10 miljoonan euron lasku.

    Yle

    Visakallo

    Pitää hyvin paikkansa.
    Ylivoimaisesti suurin osa tuosta porusta on kylläkin tullut itsensä Reima Rannan, eli entisen palstan nimimerkin Pöllön taholta.

Esillä 10 vastausta, 24,481 - 24,490 (kaikkiaan 24,762)