Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 24,411 - 24,420 (kaikkiaan 24,762)
  • Visakallo

    Romutettavan auton keski-ikä on Suomessa yli 20 vuotta, kun se EU:ssa keskimäärin on 15 vuotta.
    Maassamme on EU:n toiseksi korkein autovero.

    Viime vuonna ensirekisteröintien määrä laski alle 104 000:n. Alueellisesti autokannan ikäerot ovat suuria, esimerkiksi monissa Kainuun, Pohjois-Karjalan ja Itä-Lapin kunnissa yli 40 % autoista on yli 15-vuotiaita.

    Autokannan keski-ikä kääntyy laskuun vasta kun ensirekisteröintien määrä kasvaa noin 150 000:een ja samaan aikaan autojen kierrätystahti kiihtyy. Tässä auttavat esimerkiksi romutuspalkkiokampanja ja auton hankinnan verotuksen alentaminen.

    Visakallo

    Irlanti 6,3
    Iso-Brit. 7,3
    Itävalta 7,5
    Belgia 8,0
    Saksa 8,3
    Ranska 8,2
    EU 8,3
    Ruotsi 9,8
    Portugali 10,1
    Kreikka 10,7
    Slovakia 11,5
    Suomi 11,9
    Viro 12,0

    Yllä autojen keski-ikä joissakin Euroopan maissa

    Visakallo

    Nämä ns. jatkuvaa kasvatusta tarjoavat tahot yrittävät löytää asiakkaansa niistä yleensä melko uusista metsänomistajista, joilla ei vielä ole kokemusta eikä tietämystä metsäbiologian perusteista.
    Jatkuva kasvatus ei pidemmällä tähtäimellä ole Suomen ilmastossa eikä puulajeilla mahdollista.
    Lopputuloksena on vain enemmän tai vähemmän tuottamattomia raiskioita, jotka ohjautuvat ennemmin tai myöhemmin veronmaksajien rahoittamiin uudelleenmetsitysohjelmiin.
    Tarjotaan siis hetkellistä hyötyä seurauksista välittämättä.
    Toiset haluavat nimittään sitä yksilön vapaudeksi, toiset taas edesvastuuttomuudeksi.

    Visakallo

    ”Missä tiheydessä lepällä saadaan maksimituotto?”
    Lähettäjä: Ammatti Raivooja

    Mielenkiintoinen tuo Annatti Raivoojan kysymys.
    Onkohan Metlassa asiaa koskaan tutkittu?

    Visakallo

    Toki puunhinnan laskulla on oma osuutensa vakuusarvoja määriteltäessä, mutta uuden metsälain mahdollistettua hakata metsät ns. keskenkasvuisenakin, on tehnyt pankit varovaisemmaksi.
    Velallinen kun voi nyt parturoida metsät ja häipyä rahojen kanssa, eikä pankille jää käteen kuin lähes arvoton raiskio.
    Tilanteesta kärsivät eniten ne nuoremmat yrittäjät, jotka haluvat kehittää metsätilojaan kestävällä tavalla.

    Visakallo

    Suomen oloissa 60.000 km pitää keskiverto autonkäyttäjällä sisällään jo kolme talvea.
    Tämän takia öljyyn kondensoituu väkisinkin vettä sekaan.
    Sen takia autonvalmistajat suosittelevat mm. Suomessa sakeampaa öljynvaihtoväliä.

    Visakallo

    Yleisesti ottaen autonvalmistajat rakentavat nykyautot vähän samaan tapaan kuin kodinkoneetkin, eli niiden käyttöikää on tarkoituksellisesti lyhennetty.
    Kodinkoneissa se 10 vuotta ja autoissa ollaan menossa kohti samaa.
    Tämän jälkeen auto kierrätetään ja tehdään uusi.
    Suomen on pakko muuttaa autoverojärjestelmäänsä sellaiseksi, että se mahdollistaa autojen keski-iän laskun.
    Muuten suomalaisille autonkäyttäjille tulee jatkossa kohtuuttomia ongelmia liian vanhojen autojensa kanssa.
    Ei ole mitään järkeä, että EU:n harvaanasutuin maa Suomi on autojensa suhteen Euroopan Kuuba.

    Visakallo

    On aivan totta pahkanaama, että aina joku kuvio saattaa metsittyä ns. itsestään, mutta se on kuitenkin aina hyvien sattumusten summa.
    Me jokainen metsää kasvattanut kuitenkin tiedämme, ettei tätä hyvää tuuria suinkaan aina riitä.
    Joskus kun ei tahdo tulla metsää edes viljelemälläkään.

    Visakallo

    Vapaavuoren eduksi voi kiistatta lukea realismin ja toimintympäristön muutoksen tajun.
    Samaa ei voi kyllä sanoa entisestä ympäristöministeristä ja Vihreiden puheenjohtajasta Ville Niinistöstä.
    Hän ilmoitti halustaan uuteen hallitukseen ja lateli ihan tuosta vaan tiukkoja yhteistyön ehtoja muille puolueille!
    Aivan uskomatonta todellisuuden tajun puutetta!

    Visakallo

    Pahkanaama voisi myös hieman tarkistaa omia asenteitaan.
    Onko se jotain jatkuvan kasvatuksen epäasiallista mollaamista, jos me täällä kerromme omista kokemuksistamme?
    Toisekseen, ketään ei ennenkään pakotettu jaksolliseen kaasvatukseen.
    Suojuspuuasento- ja hakkuut sekä muut yläharvennukset ovat aina olleet sallittuja, vai onko täällä joku asiasta eri mieltä?

Esillä 10 vastausta, 24,411 - 24,420 (kaikkiaan 24,762)