Käyttäjän Visakallo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 24,321 - 24,330 (kaikkiaan 24,762)
  • Visakallo

Kyllähän noita Leevin mainitsemia huismanneja tuntuu täällä nelostiellä tosiaan riittävän.
    Etenkin sunnuntai-iltapäivisin on lähes viikottain levikkeet täynnä takaisin kaupunkiin kiiruhtavia pikavoiton lunastajia.
    Pari kertaa olen joutunut työmaalle ajaessa pyytämään tietä, kun tenuvalkea-autot ja sakotettavat ovat täyttäneet risteykset.

Visakallo

Minä olin puolestani ihan tyytyväinen saamaani mhy-jäsenmaksulaskuun.
    Summa oli pudonnut viidenteen osaan entisestä ja jäsenetujakin oli selvästi parannettu.
    Tärkeintä kuitenkin on se, ettei tarvitse enää kuunella pakkojäsenten nirinää, vaan voi keskittyä itse asiaan, eli metsätalouden kehittämiseen.
    Aika monta erilaista jäsenmaksua on tullut elämän aikana maksettua, eikä kyllä yhdessäkään laskussa ole ollut erityistä mainintaa maksun vapaaehtoisuudesta.
    Aiotteko laittaa tästä asiasta oikein savotan pystyyn? 🙂

Visakallo

Monissa suomalaisissa taitaa vieläkin asua se pieni autonrassaaja.
    Henkilökohtaisesti olen kyllä vanhemmiten halunnut ne hommat jättää aivan täysin, vaikka nuorempana olin ihan työkseni autojen ja koneiden kimpussa. – Ehkäpä juuri siksi!
    Minulla auton ehdottomasti tärkein valintakriteeri on nykyisin luotettavuus.

Visakallo

Hallitus ylpeili kesällä sillä, että valtion lainanottotarve vähenee olennaisesti vuonna 2015. Talousarvion alijäämä oli saatu puristettua 4,5 miljardiin euroon eli lähes kolme miljardia edellisvuotta pienemmäksi.

Sittemmin lisätalousarvioissa valtion lainanottotarve on noussut 5,1 miljardiin euroon. Silti se on selvästi vähemmän kuin viime vuonna. Sovitut säästöt ja veronkiristykset eivät selitä kaikkea.

Valtion eläkerahasto (VER) ilmoitti viime viikolla tulouttavansa koko viime vuoden maksutulonsa ja vähän yli valtiolle. VER sai eläkemaksuja viime vuonna 1 712 miljoonaa euroa. Se tulouttaa valtion talousarvioon 1 728 miljoonaa, eli 16 miljoonaa maksutuloaan enemmän.
    Kauppalehti

Valtion eläkerahasto perustettiin vuonna 1990 tasaamaan valtion eläkemenoja, ettei kaikkia rahoja tarvitse kiskoa suoraan veronmaksajilta, kun suuret ikäluokat tulevat eläkeikään. Valtion eläkemeno on suurimmillaan vuoden 2030 kieppeillä. VER:n sijoitusomaisuus on nyt 17,6 miljardia euroa. Nykyisellä tuloutusvauhdilla sen laarit tyhjenevät alta aikayksikön.

VR-Yhtymä raportoi viime viikolla tuloksestaan. Ensin hyvät uutiset: VR teki 90 miljoonaa euroa voittoa. Sitten huonot uutiset: VR tulouttaa valtiolle 100 miljoonaa euroa eli koko tuloksensa ja vähän päälle.

VR:n pitäisi lähivuosina uusia tuntuvasti vanhaa kalustoaan. Meneillään on kahden miljardin euron investointiohjelma, joka ulottuu ensi vuosikymmenelle. Millä se nyt investoi?

Solidium myi vastikään TeliaSoneran osakkeita yli miljardilla eurolla. Tarkoituksena on kerätä rahaa, että Solidium pystyy täyttämään tulouttamisvelvoitteensa valtiolle. Viime vuonna Solidium tuloutti valtiolle 1 087 miljoonaa euroa.

TeliaSoneran osakekaupan seurauksena Solidiumin salkun arvo kutistui noin 8 miljardista noin 7 miljardiin.

2010 valtion kassassa oli vielä 11,5 miljardia euroa. Viime vuoden lopulla kassa oli huvennut 3,1 miljardiin.
    Valtion menot ovat kuukaudessa noin neljä miljardia euroa.

Visakallo

Mitä niistä Iron eniten pelkää?

Visakallo

Rakennuksen lattiapinta-ala on yhteensä 2,5 hehtaaria.
    Rakenteista kolme neljäsosaa on puuta.
    Palstan ammattilaiset osaavat varmasti osapuilleen laskea rakennukseen tarvittavan puutavaramäärän ja siihen tarvittavan tukkimäärän.

Visakallo

Meinnatko Iron, että vieläkin huonommin kuin nyt olisi mahdollista mennä?

Visakallo

Tulee siinä sentään jonkin kokoinen reikä itävaltalaiseen kuusikkoon kun tuon talon tarpeet sieltä otetaan.
    Ristiin liimattua CLT-tavaraa ym. puutavaraa kuluu merkittävä määrä.

Visakallo

Noh, Satakunnassa on vain nämä omat puunkasvu-opit ja ajotavat.
    Siinähän sitä riittää muille suomalaisille ihmeteltävää.
    Ammattikuljettajienkin on syytä ottaa tämä vastaisuudessa huomioon.
    Jatkossa uusi tekniikka varmasti jo ilmoittaakin hyvissä ajoneuvon vastaantulevan ajoneuvon satakuntalaiseksi.

Visakallo

Ollaan tämän uudistuksen jälkeen metsäpuolella vielä sentään valovuoden päässä EU:n maatalous-byrokratiasta, mutta suunta on jo selvä.

Esillä 10 vastausta, 24,321 - 24,330 (kaikkiaan 24,762)