Käyttäjän Urakkametsuri 2017 kirjoittamat vastaukset
-
Elikkä ha hinnaksi minun tuotosluvulla 360e/ha on oikea palkka, jotkut siis nostavat väärää liksaa tuotokseensa nähden, näin liitto on tämän tarkoittanut tuli juurikin tiedot sieltä ja jokaisen omaan tuotoslukuun perustuu tuo ei 7,6 tunnin mukaiseen vaan 6 on tuntimäärä tässä tuotos luku yhtälösssä ja se mikä on tarkka aika se on tuo 6 tuntia,muuttujia paljon ym, ja tätä ei ole yksikään urakka/ tuntityönä tarjottu tai muutama tehty lähellekään antanut, sekä tähän laskenta mallliin kuuluu myös muutkin työlajit kuin nmh tai tiheät tureikot,se on kaikkien ka.
Urakkametsuri 2017 28.9.2020, 11:56Kumikettu, lieneekö itsellenikin tuttu tyyppi kyseessä, samat täältä ja monelta muulta kuultuna, joiden tiedän olevan kovia työmiehiä, mutta eiköhän nämä asiat jollakin tavalla vekslaannu, itselle aiheutunut harmia yms, kerrannais vaikutuksineen aivan älytön määrä, asian tiimoilta, ja selvitelköön sellaiset tahot asioita nyt joille se kuuluu, tosin hieman varauksella siihenkin suhtauduttava, monenlaista venkulointia tullut vastaan elämän varrella, useammalta taholta, ja tietynlaisten ihmistyyppien aiheuttamina, mutta päättänyt etten katsele sellaista enään yhtään.
Urakkametsuri 2017 28.9.2020, 07:02Kyllä se toimii työntekijänäkin homma, kun pomo on rehti maksaja, kuten itsellä oli useamman vuoden työskentelin samassa, ja nykyisessä myös ei ole pomon vika vaan tämän systeemin , ja eräiden ahneuden ,jotka tuon tuotosluvun kanssa alkoi palkkaani itselleen vekslaamaan. Mutta taatusti tilapäiseksi jäi tuo homma, ja omani otan takaisin.
Urakkametsuri 2017 27.9.2020, 15:42Se onkin hyvä, mutta näin tälläisilla, keinoilla tehdään työntekoa kannattamattomaksi, kun halutaan riistää toiselta, se minkä on tuotostyössä tehnyt omalla työllään, se tosin kostautuu kovempana kilpailuna,kun yksi toisensa jälkeen lopettaa tuossa systeemissä työskentelyn, ja näin on pakko hintoja pudottaa tuossa ketjussa olevan yläpään ja seuraavilta tasoilta putoaa myös ansiot,sekä voitto marginaalit pienenevät työt menevät,kun eivät pysty hintoihin mihin toiset, mutta ahneella on yleensäkin jo vanhan sanonnan mukaan tietynlainen loppu kuten tuossa yhtälössä.
Urakkametsuri 2017 27.9.2020, 14:40Juu demokratia ei ainakaan sen nimisestä puolueesta löydy juurikin sitä demarit,ja Marin ajaa tätä riistomallin viimeistelyä ja palkkapussille tuloa, se nyt on ulostuloista tullut selväksi ,vaikka ei poliittinen valehtelu enään pitkään aikaan ole kiinnostanut, mutta kun toitotetaan joka paikassa hyvänä asiana, ja lehdistö yrittää valkopestä ja uutisoi,siten kun oma näkemys hyötyy, niin ajattelemattomimmat menee vipuun, ja luottavat tuohon elättämis malliin, jossa esim itseltä puolet palkasta menee muiden taskuun.
Urakkametsuri 2017 27.9.2020, 11:09Ei vaan ihan loppuun asti ole ajateltu tuo homma, sen voi kääntää toisinpäinkin tuon ketjun ajan saatossa, kuten moni onkin lopettanut ja alkanut omiin nimiinsä hommat tehdä, miltäpä kuullostaa idean isille että itse sahaavat sisääntulo palkalla lopulta 7,59e tunti minkä tes keksineet.
Urakkametsuri 2017 27.9.2020, 10:53Tässäpä pihkatappi juurikin sanoi asian oikeanlaidan, eli itse en kyseisessä alihankinta ketjussa tule sahaamaan koskaan, puolet vie palkastani niin ennen vaikka työttömänä on, en ala toisten voittoja lisäämään, enkä antamaan kilpailuetua, eli myyn itse työni jonka voin tehdä halvemmalla, ja näin saan itsekin vaihtelua työmaihin, ei pelkkää nmh tai tiheää taimikonhoitoa, ja kaikista työläimpiä/pisimmän matkan päässä olevia palstoja. Eräät toimijat vain yrittivät tuohonn systeemiin ns pakottaa tekemään, mutta onneksi olin hajulla pitkään ko hommasta, katsoin että kuka on röyhkein vedättämään, ja tiedänpä etten tee yhteistyötä heidän kansssaan.
Urakkametsuri 2017 26.9.2020, 08:37Laatu on asiallinen ainakin alan ammattilaisen kiitokset ja kehut tullut vuosien ajan,sekä metsäoppilaitoksesta kiitettävät numerot hoito/hakkuutyöstä, joskus joutuu tarkemmin jokainen tekemään huonopäivä tai muissa ajatuksissa jne, mut aina työn jälki tarkotaan, reiluissa soppareissa, näistäkin yhtälöistä laskien vaatimukset toiselle 21 tuntia hehtaari vaikealla kohteella ja mulle 15 tuntia, ja pienin kerroin a hankinta hintaan omissa soppareissa siis vajaa 40% välistä veto tuossa yhtälössä.
Urakkametsuri 2017 25.9.2020, 20:12Sitten siihen 1.4.2018 alkaen mitkä ovat taloudelliset menetykset olleet tämän muutoksen myötä, eläkkeenmäärään pudotus työttömyysturva, eipä hirveesti liitto työläisen puolta tässä muutoksessa ole ajatellut en ole edes laskenut,mutta huomattavat taloudelliset menetykset,sekä estynyt työtään tekemästä kannattamattomana.
Urakkametsuri 2017 25.9.2020, 15:33Juurikin noi kuten jätkä kirjoittaa, näitä ammattimiehen jälkiä lähes 20 hehtaaria korjailin ,kun lähti 1 ammattimies töidensä jälkeen maisemista, suora urakka ainoa millä itse enään teen tai reilu tuntitaksa, ja se ei ala 3 se taksa tuotoslukuun katsottuna.