Käyttäjän Urakkametsuri 2017 kirjoittamat vastaukset
-
Työnjohto kulut mhy:llä tekevät,joka on ihan ymmärrettävää sinänsä, ja muillakin yrityksillä kyseiset kulut ovat, se on vain pelinhenki. Siellä on koulutuspäiviä ym seassa, niin ei niitä ilman kukaan pidä, ja 1000e ha hintaisia voi jokainen kokeilla itse sahata, kotitarve sahuri saaa viikon työtunnit siellä tehdä.
Urakkametsuri 2017 29.9.2020, 19:130,9ha päivässä ka kaikkien yhteistuotos, on se hinta,siis mikä on laskennallisesti tuotettu saman verran työlajeja,kutakin 29.5ha k-arvo/ 6 tunnin urakkapäivä. saa sahata perässä jopa edelle, itse en ole kade työmiehelle joka työllään tekee tuloksen,vaan olen aina kunnioittanut, ja oppia imenyt sellaiselta minkä irti saan.
Urakkametsuri 2017 29.9.2020, 14:57Tuo esimerkki 500e ja kemera 230e siis 730e on sinne suunnille joilla saa kaikki ketjussa, oikean luokan palkkauksen, eikä sahuri omasta tilipussistaan joudu vajetta täsmäämään.
Urakkametsuri 2017 29.9.2020, 14:45Nmh työn hinta on korkea, monen mielestä, sen on pakko olla koska työtunnit ovat ihan eriluokkaa,kuin muissa työlajeissa. Esim yhteen laskin vanhojen taulukkojen perusteella tarjos ka 27 tuntia/ ha, eli n 20 tuntia ammattilaisen tekemä siitä taulukosta.
Urakkametsuri 2017 29.9.2020, 14:26Mie noita nmh oon viimesen 3 vuotta tehnyt, kun aina vaan niitä mulle työnnetty, ja suoraan asiakkaille teen vieläkin, kaikki työlajit tehdään,mutta ei välistä ottajien kautta, kun se prosentti osuus karkasi heiltä lapasista minkä kohdallani halunneet itselleen välistä, ja pohjois karjalassa ollaan kuten moni tuntee jo kuka oon.
Urakkametsuri 2017 29.9.2020, 14:17Kai mie lasken minkä verran niillä lanteila on viitsinyt tehdä tiettyyn aikaan
Urakkametsuri 2017 29.9.2020, 14:14360/ 1,75= 205,7 / 6 tunnin urakka ka: jolla tämä laskettu, sisältää km saha ja palkka , ja kyllä sen on nämä urakoiden tarjoajat ittelleen laskeneet ettei jäisi, mutta ei oo tainneet saada, asiakas muutaman kympin halvemman ha hinnan tosin saanut lopulta.
Urakkametsuri 2017 29.9.2020, 14:12Niin on yrittäjä hinta, ja siitähän se palkka sit on otettava, ja tulee jakaen kun laskee, mutta tota ei yrittäjä hintana lähellekään sopimukset tarjoo,kun muuntaa työmääriin, ja vertaa mikä aika muilla saa mennä ja mitä itselle tarjotaan, eli enemmän työtä pitää tehdä samaan rahaan, näin se heittää, ja ainoa on ulosmyynti jonka voi tehdä hieman edullisemmin muita ,kun ei haluja reilua taksaa ole ollut kellään antaa, eikä muuta kuin vaativia ja työläitä palstoja,jolloin ei tuo laskuyhtälö enään toimi, vaan suora urakka.
Urakkametsuri 2017 29.9.2020, 13:36ei oikein mene yksiin tuntitaksa kun kerroin 1,5 siihen vielä karkeesti kuluihin. Kun eihän urakalla sahattu palkka+sahakorvaus voi olla yrittäjän tuntihinta.Meinas karkee sahakorv 2 krt tulla.
Urakkametsuri 2017 29.9.2020, 13:23Tasapuolisuuden vuoksi seuraavat 3 vuotta siis pelkkiä alle 12 tuh poistumia tulisi olla ja tupakoiden tehtäviä työmaita, silloin tämä on tasan kun ei ole moisia työmaita ollut, kun pikkuripe,jos kuulunut samalle mo tilalle sellainen kuvio, 0,4ha ollut helppoa taimikonhoitoa ja 1,9ha ennakkoraivuuta, muut nmh tms tiheää/maastovaikeutta olevaa taimikonhoitoa, tuon ketjun hommina.