Käyttäjän trimmeri kirjoittamat vastaukset
-
Ei ollu kuparitahnaa. Laitoin ensiksi kuivavoiteluainetta ja sitten vähän vaseliinia. Kytkin pelittää nyt hienosti ja pääsi säätämäänkin paremmin kun sai laittaa tarpeeksi tyhjäkäyntiä. Noita suuttimia kun olin pyöritellly, niin laitoin perussäädön 1 kierros molempiin. Vähän jos avasi L niin ei kiihtyny ja toiseensuuntaankaan ei parantunu. Nätisti nelistää täysillä ja jaksaa isompaakin tahia. Ei kyllä uutenakaan sisäänajon jälkeen terhakkaampi ollu. Mielestäni suuttimet oli tehdassäädöllä enempi auki, ainakin H
Aiheen aloittajalle suositelen 490, isompi terä on kivempi ja epäilyttää, että miten 460 jaksaa isompaa terää. Tämmäset pikku-tilhit ja vastaavat saa unohtaa täysin.
trimmeri 1.12.2017, 10:15Kyllä se jousen poikkinaisuus epäilytti itteäkin, koska kumminkin jäi käymään ja välillä terä ei pyörinyt. Nyt siis oli lopulta niin, että toisen kengän saranointi jumissa+ korroosiota liukupinnoilla. Kun purkasin, niin toinen kenkä ylhäällä. Juu, leikkisaha on. Toivottavasti isommat ovat vähemmän leikkejä. Katkasussa vähän näpräämistä, kun tarkkaan, ilman vaurioita tekee. Tulipahan pikku-tilhi tutuksi.
trimmeri 30.11.2017, 16:21Kiitoksia, kytkimessä oltava jousi poikki, niin saakelin herkästi pyörii. Oli jo palasteltuna muuten paitsi poikki en laittanut, kun piti raivatakin. Eli uudestaan remonttiin. Kaasuttimen tarkistin muuten vain, koska käy tyhjäkäyntiä, vaikka heittäis t-ruuvin helkuttiin. Ihan erilainen säädettävä kuin jonssin moottorisaha ja wanha huskyn raivuri.
edit: 2 jousta, eivätkä poikki. Korroosiota liukupinoilla niin paljon, ettei toinen ”kenkä” ole päässyt lepotilaan. Dremeli siis käteen.
trimmeri 30.11.2017, 00:27Tää ei nyt oikein täsmää otsikon aiheeseen, tarttee varmaan tehä uusi, jollei pian selvene. Jätkä, hieman terä liikahtaa kun kiskoo, kone ei sammu ku laittaa terän puuhun. Tein 4mm kuusioavaimen, mikä sopii suuttimiin, tarkistin ja viruttelin sinänsä hyvännäköisen pensan imusuotimen. t-ruuvi on siis niin ylhäällä, ettei paljo kaasuvipuun vaikuta (kartio-osan juuressa, tasasella). Päivällä vois koittaa säädellä, v*ttumaiset säätöruuvit vähän. Jotenkin erikoinen, vastaa kaasuun kohtuu nätisti ja pienet voimatkin tallella.
trimmeri 29.11.2017, 20:32väärään tuli
trimmeri 26.11.2017, 12:44”Mitä olen kattellut, 490 on vahvemmalla runkoputkella kuin 460” Lakeuden kone tarjoaa ruohokulmavaihdesettiä, samaa settiä koneisiin 410, 460 ja 490, joten haiskahtais siltä kuitenkin, että sama lötköpötkö kaikissa. Tai sitten 490 putki on muuten tyrnämpi. Ajattelisin kyllä, että 225 teränen 50cc+ kone vaatisi paremman putken, mitä esim. onnettomassa 410 koneessani on.
trimmeri 25.11.2017, 15:19Kiitos vinkistä Jätkä, laitetaan mieleen.
trimmeri 25.11.2017, 14:36juu, tuota rxt-versiota tarkoitin. Tulee pitkästa aikaa hetki, jolloin kerkiää kauppojakin kiertelemään. Luulis kyllä, että onnistuis tehdastilaus fx555 huskysta tuolla ruohoraivurin pidemmällä putkella, tai sitte ei.
trimmeri 25.11.2017, 12:29”runko putki on ohuen notkee” jaa, onkos 490 putkikin vielä samanlaista kuin pienemmissä stiileissä? Pitkällä putkella tuo notkeus on vielä pahempaa. Ruåttalaisten putket tais olla paksumpaa ja siis jäykempää? Esim. kunnon huskua on vaikea saada pitkäputkisena, stiilejä näyttäis olevan paremmin saatavilla, koska metsäkäyttöön riittää kulmavaihteen vaihto. fx555 huskyn ruohoraivurissa on turhan korkea kahvan kannatin. P*rkele kun olisin edes 10cm lyhkäsempi, niin olis KUNNON raivurin hommaaminen pirusti helepompaa.
trimmeri 14.11.2017, 21:56En tiijä myöskään, mutta sinne mettään on paljo kivempi mennä kunnon sahalla. Ei mullakaan sitä lääniä paljoa ole, mutta tuo 41cc kone on kyllä pienin mahdollinen, jolla rappusten vierustojen siistimisen sijaan viittii mettän puolelle mennä ollenkaan. Kiertää ja kiihtyä pitää, vai onko tarkoitus kumilenkillä/teipillä takeloida kaasu pohjaan mettäreisun ajaksi. Kunnon sahoissa on metsäkulma, joka auttaa selvästi.