Käyttäjän trimmeri kirjoittamat vastaukset
-
ei ole mitään rajottimia. Molemmat suuttimet saa kiinni ja auki, miten tahtoo. Piti vain tehdä sopiva 4mm kuusioavain, joka sopi. Laulatin konetta kolmioterällä pusikossa, kovaa touhua. Edellinen raivuri leipo kiine juurikin samassa touhussa.
trimmeri 27.5.2018, 11:24moottorisaha on ja wanha husky raivuri oli loogisia ja helppoja säädettäviä. Tässä on ikäänkuin kierrosten rajotin. Ei ole väliä, että onko h melkein kiinni vai 2 auki niin samalla lailla nelistää. Hain kohtaa siten, että vajailla kierroksilla rungolle ja sitten kuormituksesta kaasu pohjaan. Näin löysin sen alueen missä tapahtuu. L säätö tietysti ensin ja siinäkin vähän kikkailua. Eli kohta missä kiihtyy ja käy tyhjäkäyntiä nätisti, eikä tukehdu tyhjäkäynniltä kaasun lisäykseen.
trimmeri 26.5.2018, 20:28No jaa, kyllä tuolla viritetyllä minitilhillä tuntuu pärjäävän. Vois sitä 225 terääkin harkita. Pirullinen säädettävä on kyllä. Nyt L 45 ja H varttia vaille 2. Selvästikin tivistynyt, ku muutaman tankillisen polttanut.
trimmeri 20.5.2018, 18:30Kyllä, mutta ruåtsalaisseen joutuu vaihtamaan enemmän osia kuten koko runko-osan kahvankannattimineen ja kahvat täydellisenä. Eli ruottalaisten ruohomallissa on suuremmat eroavaisuudet metsämalliin. Tässä on nyt itselle tullu selväksi se, että jos uusi kone tulee hankittavaksi, niin sen täytyy olla 50cc kone. Siis ihan omien mieltymysten ja tarpeiden takia.
Tietysti, jos tilaamalla saa helposti ja ilman 100% hintalisää pidempiputkisen 555fx niin mikä ettei.
trimmeri 20.5.2018, 12:05Joo, jos alkaa liikaa ahistamaan, niin seuraava saha on 490. 490 tehdään myös pidemmällä putkella, taitaa olla jopa kolmea pituusvaihtoehtoa. Erikoistilaus vain kehiin, missä otetaan 490 ce-m tai +L ja siihen sitten k version metsäkulma sektorisuojineen+ matalampi/kapeampi kahvaputki. Ruottalaisista ei oikeinen tunnu löytyvän tälläistä vaihtoehtoa. Toi mun nykynen viritetty mini-tilhi on L mittanen (fs410c-L). Ei kait ilmoitettujen kokonaispituuksien ero voi johtua muusta kuin putken pituudesta?
trimmeri 14.5.2018, 23:22mini-tilhi on 41,6cc 2kW Kovasti on muuten samanlainen kuin 460. Äänenvaimennin on myös samalla varaosanumerolla. Oikeastaan luulis pakarin olevan eri kyllä. Walbron wtf kaasareista vähän huonosti löytää tietoja. Perkule kun ei tullu paremmin tutkittua, kun kädessä oli. Haaveilin 225 terää ja sektorisuojaa, muta ei tuo ainakaan tällä hetkellä jaksa. Ruohokulmalla voisi jaksaa, mutta ei mitään järkeä ja terä väärään kulmaan. Heti lähtee käyntiin, kuten ennenkin, kuumana ja kylmänä. Alkuperänen sylinteri ja mäntä ovat mielestäni erittäin hyväkuntosia, männän päällä oli imupuolella hivenen karstaa.
trimmeri 14.5.2018, 19:42mitenkäs tuo 460 kiihtyy puolikierroksilta täysille ja notkahtaako isomman katkasussa lopuksi kierrokset? Laitoin mini-tilhiin 460 sylinterisarjan ja aika vähän piristyi. Loppu aika, kun piti traktoriakin vähän remontoida, joten säätö ei tainnu tulla ihan valmiiksi. Säädöt muuttu ihan erilasiksi kyllä. L on nyt noin 50-55min ja H varttia vaile 2min. Puoltoista minuuttia oli huipputeholle liian vähän. Kattelin taas räjäytyskuvia ja ainoa ero on kaasutin. Ei se 460 kaasuttimen kurkku voi oikein isompi olla, koska imusarja ja ilmanpuhdistinkotelo kaikkineen ovat samalla varaosanumerolla. Mahdankohan nyt vaatia liikaa?
trimmeri 5.5.2018, 09:14Täytyy sen öljyn asiallista olla, enää en sellaista halvinta hommaa. Tuon e10 bensan käyttöä en 2t koneessa kyllä ymmärrä. Se öljykalvo ei voi millään olla niin hyvä koneessa, kuin esim e5 bensalla. Pienkonebensa on siis lähinnä luonnonystävää?
trimmeri 3.5.2018, 19:54Mikä vika e5/98 bensassa on? 34v wanha 520sp raketti lähtee kolmannella käyntiin 1/2v tai yli vanhalla bensalla ja minitilhi toisella nykäsyllä tai yhdellä. Nyt on ruottalaisten öljyä käytössä 2,5% seoksella, eikä kyllä savuttele/käryä. Edellinen öljy oli jotain punasta, eikä mittään murheita myöskään. Tuo raketti on kyllä ihme peli, hyvin puhtiakin.
trimmeri 1.5.2018, 23:51Hommasin sitten 460 orggis sylinterisarjan. Ei niin halpa. Noita 450 sylinterisarjoja saa halavalla, mutta eri isku niin ei käy. Sylinterisarjan sopivuus on vieläkin arvoitus, tuurilla mennään. Jos tuo sylinterisarja nyt sopii, niin olisko joku varttikierroksen suuttimien avaus ensikäytöille sellainen turvallinen ratkaisu? Vai vaatiiko yleensäkään rikastusta? Tuosta jää sitten oikein hyvä fs 410 sylinterisarja ylimääräiseksi (siis toivottavasti jää).