Käyttäjän torna0136 kirjoittamat vastaukset
-
Kyllä nuo viikkohinnat ovat vaan suuntaa antavia. Kun tein hankintakaupan niin hinnat paljon suuremmat mitä tuo taulukko näyttää. Samalla kysyin jos tekisin nyt kaupan reilun 6 hehtaarin uudistushakkuusta niin mikä hinta. Havutukeille lähes 10€ suurempi kuin mitä tuossa taulukossa. Tarjoukset kysyn monelta eri toimijalta. Hankintakaupassa sain 5€ paremman hinnan karsitusta rangasta metsäyhtiöltä kuin hakefirmalta. Visakallo usein nostanut esiin kilpailuksen tärkeyden. Olen täysin samaa mieltä. En sitoudu johonkin osuuskuntaan vaan laitan rahan kiertämään. Viimeisimmän metsätilan ostin vajaa vuosi sitten. Perikunta tarjosi puustoista tilaa suoraan ja kun hintanäkemys kohtasi niin kaupat syntyi. ” Elämä on ihmisen parasta aikaa, toista tilaisuutta et saa” Tämän kun muistaa ja olen muistanut. Lähiomaisia kun lähti kolme vajaan vuoden sisällä muutama vuosi sitten niin ymmärtää elämän rajallisuuden ja lopullisuuden. Panostan itseni hyvinvointiin mutta myös läheisten. Kolme lastani pärjää hyvin, nuorin kyllä vasta aloitti 5 vuoden opinnot oikiksessa syksyllä. Niin ja tämä omien metsien hoitaminen. Siitä saa epämääräistä tyydytystä kun itse paljon tekee ja kuljeskellassaan sekä katsellessaan mitä on aiemmin tullut tehtyä metsissä. Jos huomautettavaa niin otan illalla tekijän puhutteluun. Tässä innolla odottelen että aamu valkenee ja pääsen jatkamaan hankintasavottaa. Välillä, onneks harvoin, elo täällä tökkii kuin tervaamattomilla puusuksilla hiihto tämän päivän säässä, mutta pakkasen tultua luistaa ja hyvin. Lipsuu kyllä kuin tämä kirjoitukseni aloittajan postauksesta.
Kiitos Nuakka tästä tiedosta. Varmaan 100m3 lähtee rankaa (aika paksua ja pitkää leppää ja haapaa) ja saman verran koivu-ja kuusikuitua jota en myy alle 42e/M3.
Onko hankintahakkuiden tekijöitä täällä ja mitä tarjottu lähinnä kuitupuusta? Savon suunnalla metsäni. Karsitun rangan hintaa tuossa kyselinkin mutta koivu-ja kuusikuitua lähtee myös aika paljon joten niistä eri kauppa.