Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 21,851 - 21,860 (kaikkiaan 22,279)
  • Tolopainen Tolopainen

    Seitsemän vuotta on enemmän kuin viisi, ainakin osassa Korealaisia takuu on seitsemän vuotta. Ford nosti takuun viideksi vuodeksi myös.

    Ei taida Toyota tehdä autojen turvatyynyjä, vaan ostaa ne joltain alihankkijalta, joskus tulee markkinoille viallisia tuotteita.

    Tolopainen Tolopainen

    Onpa ihmeellistä, että ei mene jakeluun, että metsästysseuroille myönnetään erikseen vasan ja aikuisen hirvien kaatoluvat ja ne on yksiselitteisen selvät määrät. Molemmat luvat on hinnoiteltu erikseen, ei ole mitään valinnan vapauksia, ei tuossa ole mitään epäselvää riistakeskuksen sivuilta löytyy hinnatkin.

    Tolopainen Tolopainen

    Volkkari ei ole koskaan hyvä vaihtoehto Tyotalle, puhutaan kestävyyseltään ihan eriluokan autoista. Vai onko Toyota jäänyt kiinni päästöhuijauksesta, onko sillä ollut ongelmia jakohihnojen kestävyydessä. En ole kuullu, että Tyotiin tarvitsee öljyä lisäillä ja koneita vaihtaa muutaman kymmenen tuhannen ajokilometrin jälkeen. Volkkari autona osoittaa ostajasta, että no joo olkoon, maksakoot  tyhmyydestä.

    Tolopainen Tolopainen

    En minä,sanonut omaa mielipidettäni suuntaan tai toiseen, kerroin vain syyn miksi vasaverotus on käytössä. Jos hirvituhoista ei tarvitsisisi välittää, vasoja ei tietenkään ammuttaisi reilusti yli puolta, joillakin seuroilla saattoi olla luvista 75% vasoja. Johtaa tietenkin siihen, että vasanluvista puolet jää käyttämättä.

    Lupapolitiikalla voidaan myös vähentää metsästettävien hirvien määrää antamalla paljon vasanlupia ja vähän aikuisten lupia, jolloin näyttää, että lupia myönnetään reilusti, kun katsotaan kokonaismäärää. Virkamiehet haluavat näyttää, että toiminta on reilua, vaikka se ei sitä ole. Ketä metsästysaikojen lyhentäminen hyödyttää, hirviä tietenkin. Keksittiin muka, että pitää jättää aikaa panohommille, pyynti ei ole koskaan hirvien seksielämää häirinnyt, ne eivät katsojia häpeile.

    Tolopainen Tolopainen

    Tiettävästi traktorin rengasta ei ole saatu myöskään puhki sentin mittaiseen kantoon, jos valita saa ajan mielummin lyhyemmässä kannikossa kuin pitkässä. Kun yleensä tulee lunta, lyhyet kannot jäävaät lumen alle eivätkä ulotu renkaaseen. Suoraan sahattu kanto ei mene renkaasta läpi, takavuosina, kun käytettiin vesuria katkaisuun ongelma oli pahempi. Eipä ole koskaan metsässä traktorin rengas rikkoutunut, eikä peräkärrynkään.

    Ennakooraivaus pitäisi tehdä vuosia ennen harvennusta, miksi se pitäis tehdä metsurihakkuussa, en ymmärrä millaisessa nuoressa metsässä tuota risukkoa on. Tiheässä nuoressa kuusikossa ei ole lehtipuuta, eikä karuilla mailla, joissa kasvatetaan mäntyä ole pahemmin pusikoita.

    Tolopainen Tolopainen

    Niinpä mutta hirvivahingot ohjaavat lupia vasoihin, jolloin tuottava talvikanta voidaan pitää suurempana kuin ilman vasametsästystä, lainsäädäntö ei sitä edellytä.

    Ei metsänomistajakaan pudota ensiharvennuksilla runkolukua viiteen sataan, kun haluaa maksimoida puuntuotannon ja tuloksen.

    Vasaluvat ovat kompromissi, jonka avulla pystytään pitämään siedettävämpi hirvikannan koko, joka jää talvhtimaan ja on lisääntymiskykyinen keväällä.

    Tolopainen Tolopainen

    Laki on niinkuin se luetaan ja sovellutukset vaihtelevat, jos kaatolupia ei ohjeistettaisi, miten pyynti saataisiin kohdistumaan vasoihin, ei niitä kannattaisi ampua ollenkaan, jos tarkoitus olisi tuottaa maksimi määrä lihaa.

    Tolopainen Tolopainen

    Se ei pidä paikkansa, että yhdellä aikuisen luvalla saisi ampua kaksi vasaa käytännössä, nuo luvat ohjeistetaan ja annetaan kumpiakin tietty määrä. Eli virkamiehet soveltavat lakia ja antavat lukumäärät vasoille ja aikuisille hirville. Eli esim. vasanlupia voi jäädä käyttämättä, jos niitä ei ole.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei pidä paikkaansa menee yli 12s, sinun v6 häviää lähes 2s, pienelle 1,6 dieselille. Ja ohituskiihtyvyys on huonompi, on paljon helpompi kiihdyttää kun on tonni turhaa romua vähemmän.

    Tolopainen Tolopainen

    Jos on omistanut huonon saksalaisen auton, tilanne ei parane, jos vaihtaa vielä huonomman. Volkkari on huijannut päästöissä, ei ole epäilystäkään, että huijaa kaikessa muussakin.

    Mitä ihmeen karstanpolttoja dieselissä tarvitaan katsastusta varten, ne automatiikka hoitaa itsekseen, ei tarvita mitään karstanpolttoajoa.  Kun ajaa vanhoilla romuilla kuvittelee, että uusissa on samoja ongelmia Toregin päästöt ovat kolminkertaiset verrattuna pieneen dieseliin. Pienikin diesel lähtee kiihtymään nopeammin kuin turboton bensakone, joilla ei viitsi edees ajaa, kun on tottunut siihen, että nopeus kasvaa heti kun painaa kaasupoljinta, ei tarvi vaihtaa pienemmälle vaihteelle.

Esillä 10 vastausta, 21,851 - 21,860 (kaikkiaan 22,279)