Melkoinen tarina. Ei käy kateeksi mitään osapuolta.
Olisi mielenkiintoista tietää , mihin reitti varsinaiselle palstalle oli suunniteltu (pitäisi näkyä korjuuohjeessa). Oliko palstalle mahdollisesti vain ”lentoyhteys ” maasto- yms esteiden takia ?
Oliko suunnittelijoilta unohtunut ottaa yhteyttä tontinomistajaan ja sopia etukäteen kulkumahdollisuudesta ?
Ei ole aivan tavatonta , että näitä ”unohduksia ” tapahtuu haastavampien asiakkaiden/ osallisten kohdalla. Konemies joutuu sitten tekemään joskus nopeitakin päätöksiä palstalle pääsemiseksi. Tässä on sitten lopputulos , joka harmittaa kaikkia.
Mitä tulee metsäyhtiön ja muiden tahojen nuivaan suhtautumiseen korvaussummaan , en ihmettele asennetta lainkaan. Uskon vakaasti ,että asia olisi hoidettu jo aikoja sitten , jos korvauspyyntö olisi ollut kohtuullinen. Pari nollaa liikaa korvausvaateessa ei ainakaan kannusta jatkamaan neuvotteluja. Mutta antaa oikeuden ratkaista, moni odottaa mielenkiinnolla lopputulosta.
Haluat siis , että metsäpäähän lisätään byrokratiaa ja kustannuksia.Poimintahakkuiden työkustannukset ovat vähintään kympin avohakkuuta korkeammat . Luvanhakuprosesseja valitusmahdollisuuksineen suomalainen metsätalous ei kestä. Metsäteollisuus häipyy nopeasti Suomesta , jos toimintaympäristö käy vielä nykyistäkin haasteellisemmaksi.
…että älä edes leikilläsi esitä avohakkuiden luvanvaraistamista!
Esillä 2 vastausta, 8,251 - 8,252 (kaikkiaan 8,252)